استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۱ ب.ظ

ضمانتی به درازای تاریخ


در دورانی زندگی می کنیم که نیازمندیم به پیوندهای عاطفی و معنوی زیادی متصل باشیم.

کشور ما به واسطه ی دین رسمی، علاقه ی قلبی به ائمه ی مهر و مهربانی و نیز پایگاهی که در مشهد مقدس برای اهالی دل و دین وجود دارد، به یکی از قطب های درخشان حضور دوستداران حق و حقانیت تبدیل شده است.

مردمان این سرزمین در شادی ها و غم ها، در گرفتاریها و گشایش ها و هر وقت بر سر دو راهی مانده اند، برای خیر و مصلحت خود دست به دامان سرچشمه های نور می شوند. هر کس در هر سن، شغل و مقامی و به هر نیت و حاجتی، گره ای دارد و آرزوی ناگفته ای. و به امید فرجی زود هنگام، حتی اگر نه جسمانی، دل به سفر می بندد و تا حریم حرم رضوی پر می کشد.

این روزها مخصوصا که ایام ولادت امام رضا (ع) است و هفته ی کرامت نام گرفته، سیل خروشان عاشقان به سمت منبع برکت راهی اند.

از پدران خسته تا مادران دل شکسته، از جوانی که در آرزوی گشایش در کسب و کارش است تا دانش آموزی که بعد از کتاب و درس مدرسه و حضور در کلاسهای تدریس خصوصی، حالا کنکور داده و نگران نتیجه ی یک سال زحمت کشیدن اش است، همه با چشمانی امیدوار، گوش به نوای نقاره خانه های حضرتی داده اند و در دلشان غوغاست.

آیا به راستی این امام مهربانی، امام رضای خوب همه ی مردم دنیا که ضمانت آهوی دربند را می کند، او که اینهمه مهمان نواز و کریم است، صدای من و تو را می شنود؟ آیا این فضای روحانی که حتی برای کبوتران، آغوش گشوده و من و تو را در دامان امن خود پذیرفته، از آنچه در دل ما می گذرد برای امام مهربانی ها پیغام خواهد برد؟

یک روز در کلاس تدریس خصوصی زبان عربی، متنی را برای دانش آموزانم ترجمه می کردم که داستان امام رضا(ع) و آن بچه آهوی دربند را روایت می کرد. در طول کلاس به این موضوع فکر می کردم که چگونه این داستان را به موضوعی در این دوره و زمان ربط بدهم تا شاگردانم درک بهتری از داستان داشته باشند.

به آنها گفتم، اگر ضمانت آهوی دربند، راه و روش امام ماست، کوچکترین کاری که از من و تو بر می آید، پشتیبانی از دوست و همکلاسی امان است. مثلا وقتی در کلاس تدریس خصوصی زبان عربی به مشکلی برمی خورد، در حد توان به او کمک کنیم. اگر در توان ماست باید از هر ناتوانی دستگیری و حمایت کنیم و اینچنین در راه بزرگان دین قدم برداریم.

 مجموعه ی استاد سلام ضمن تبریک ایام مبارک هفته ی کرامت و میلاد امام رضا(ع)، پیشوای مهر و مهربانی، با معرفی دوره ها و کلاسهای متنوع تدریس خصوصی، از اساتید و معلمین تدریس خصوصی در همه ی رشته ها دعوت به همکاری می کند. همچنین، با برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی به صورت آن لاین و مجازی، امکان استفاده از امکانات مجموعه را برای همه ی دانش آموزان فراهم کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۱
سامان حسینی
چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ

انتخاب رشته کنکور۹۶ و کمبود منابع درست برای انتخاب

آیا مى دانید منابع اطلاعاتى براى انتخاب رشته بسیار محدود اند؟
هر آدمى تو زندگیش با یک سرى انتخابهایى رو به رو میشه که هر کدوم از اون انتخاب ها ممکن مسیر زندگیش و عوض کنه مثل انتخاب شغل یا انتخاب رشته.
هر کدوم از این انتخاب ها میتونه سمت وسوق زندگى و عوض کنه .
چیزى که باید مد نظرمون باشه اینکه وقتى یک تصمیمى و میگریم همون لحظه و شاید در بهترین حالت تا چند ماه بعد اگر درست نباشه متوجهش نمیشیم.
یک تصمیم نادرست کم کم تأثیرات خودش و روى زندگیمون نشون میده به طور مثال شما انتخاب رشته رو در نظر بگیرین یک سال تمام براى ورود به دانشگاه زحمت کشیدین اما فقط تصور کنید بعد از گذشتن چند ترم متوجه بشید که این رشته اصلا با سلایق و توانایى هاتون جور در نمیاد.


اینجور مواقع دو حالت وجود داره

اولى این که انصراف بدین و دوباره کنکور بدین که آمار ها نشون میده درصد این افراد پایین چون شهامت به عقب برگشتن رو ندارن،دومین دسته افرادى هستن که به راهشون بدون انگیزه ادامه میدن ولى شاید به این موضوع دقت نکن که شاید چهار سال دانشگاه تموم بشه اما تازه وارد یک دنیاى بزرگترى به اسم دنیاى کار میشن که براى شرکت در آزمون ورودى رشته ومهارت فرد در اون رشته از اهمیت بالایى بر خوردار.
هر انسانى روزانه هفت الى هشت ساعت و در محل کارش مى گذرونه و به نظرتون چى میشه اگه این فرد هیچ علاقه اى به کارش نداشته باشه.
بى انگیزگى،نا امیدى،عصبانیت و... این ها همه به خاطر یک اشتباه نادرست تو اوج جوانى که میتونه تأثیرات بدى داشته باشه.
بیشتر تصمیمات اشتباه به خاطر کمبود اطلاعات و یا استفاده از اطلاعات نادرست صورت مى گیرد.
متأسفانه چیزى که الان به شدت رایج منابع اطلاعاتى غلط در زمینه هاى مختلف که تشخیص این قضیه کار ساده اى نیست.
با وجود این معضل این وظیفه ى خودمون که نگران آیندمون باشیم و اطلاعات درستى رو مبناى تصمیماتمون قرار بدیم.

انتخاب رشته 96

یکى از بهترین منابع اطلاعاتى استادها هستن که با وجود تجربه ى چندین ساله در زمینه آموزش دارن میتونن بدون غرض به ما کمک کنن.
تجارب بالاى استاتید این امکان رو بهشون میده تا وقتى شما از شرایطتون صحبت میکنید بهترین گزینه رو به شما پیشنهاد میکنند چون دانش آموزان و دانشجویان زیادى رو با انتخاب هاى درست و غلط دیدن و به همین دلیل وسعت دیدشون در زمینه انتخاب رشته خیلى وسیع تره.
چیزى که به عنوان یکى از مزیت هاى اساتید به شمار میاد اینکه ما از سنین پایین با استاد ها و معلم هاى زیادى برخورد داشتیم که همین نزدیکى باعث میشه دسترسى ما به اساتید راحت تر باشه مهم نیست که استاد درس ریاضى،فیزیک،زیست،زبان یا هنر باشه یا استادى باشه که با صورت تدریس خصوصى به ما تدریس کرده باشه مهم دلسوزى استاد نسبت به آینده دانشجویان و بچه هاست.
اگر شخص خاصى رو در نظر ندارید و به تبلیغاتى که در بازار داغ انتخاب رشته به خصوص در ماه هاى آخر تابستان نمى تونید اعتماد کنید توصیه میکنم سرى به سایت ها بزنید و رزومه و سوابق اساتید مختلفى که در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته فعالیت مى کنند رو بررسى کنید.
این بررسى باعث میشه نسبت به انتخابتون مطمئن تر بشید.
یکى دیگه از امکاناتى که  سایتهاى مربوط به انتخاب اساتید و تدریس خصوصى در اختیار کاربران حتى به صورت آنلاین قرار میده پک هایى که به وسیله اساتید برتر با هدف یکجا کردن اطلاعات تهیه و گردآورى شده و شما می توانید حتی مشاوره تحصیلی تلفنی نیز داشته باشید.
این پک ها به معرفى رشته هاى مختلف دانشگاهى جهت آشنایى دانش آموزان و دانشجویان پرداخته.
حالا انتخاب با خودمون استفاده از یک منبع درست یا چشم بستن به روى اهمیت انتخاب هامون.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۰
سامان حسینی

وقتى هوا خیلى گرمه اصلا انگار هیچى خوب نیست نه حالت،نه حوصلت،نه صف مترو و...
امروز صبح به محض اینکه از خواب پا شدم اولین حسى که داشتم عصبانیت از هواى گرم بود انگار علاوه بر کلافگى ناشى از گرماى هوا هرچى حرص از کارهاى نیمه تموم و هدفهاى رها شدم بود و دلم مى خواست سر گرماى آتشین مرداد خالى کنم انگار گرماش مثل آتیش زیر خاکستر بود که عصبانیتم وبیشتر میکرد از اینکه چرا پیگیر کارام نیستم.
مثل همیشه آماده رفتن به سر کار شدم اما خیلى بى حوصله تر از همیشه،کج دار و مریض  خودم و به مترو رسوندم وقتى کارتم و زدم متوجه شدم که اعتبارش تموم شده و دوباره باید برگردم  و کارتم و شارژ کنم بیشتر از خودم حرصم گرفت انگار ناخوداگاه با خودم قرار گذاشته بودم یا درجا بزنم یا به عقب برگردم خلاصه هـرچى با ربط و بى ربط بود و به خودم ربط دادم گرچه الان فهمیدم خیلى هم این ربط دادن بد نبود.
سوار مترو شدم و حسابى تو حال و هواى خودم بودم که صحبت هاى خانمى که کنار دستم نشسته بود توجهم رو جلب کرد خانم جوانى که تقریبا هم سن و سال خودم بود،براى دوستش داشت از شرایطش مى گفت که بعد از اینکه فارغ التحصیل شده به خاطر اینکه زبانش خوب بوده داره تدریس زبان انگلیسی میکنه و علاوه بر اون دنبال مدرک مربى گریش تو رشته شنا تا بتونه با اون هم تدریس خصوصی کنه،من به محض اینکه این و شنیدم دلم مى خواست خودم رو از برج میلاد پرت کنم پایین که این همه تفاوت!!!
این خانم جوان توانایى هاش رو دنبال میکرد و من بى توجه به گذر زمان فقط نشستم و ناله مى کنم،کلاس زبان ام رو با وجود اینکه ترم هاى آخر بودم رها کردم و تموم نکردم.
با وجود اینکه فارغ التحصیل رشته صنایع هستم و بازار کار نصبتا بدى نداره اما من حتى یکى از برنامه هاى مربوط به رشتم و بلد نیستم.
با حالى بدتر از صبح از ایستگاه مترو پیاده شدم و پیاده به سمت شرکت رفتم و به شدت مغزم درگیر این بود که چرا زبانم رو نیمه کاره گذاشتم تو همین فکر بودم که آگهى آموزشگاه تدریس زبان انگلیسی توجهم رو جلب کرد به ذهنم رسید که این نشونس دقیقا مثل آنتونى رابینز(بزرگترین سخنران انگیزشى دنیا)
حالا چرا نشونه چون اینجا ماجراى زندگى خودم با آنتونى رابینز و چند درصد مرتبط دیدم همون ارتباطى که اول متن گفتم.
آنتونى رابینز یک دربان عادى بود که اصلا وضعیت مالى خوبى هم نداشت اون هم دقیقا از وضعیت خودش خیلى ناراحت بود و احساس بیهودگى داشت تا اینکه به خودش قول میده تا سال آینده سیصد و شصت جلد کتاب بخونه اما بعد از یک ماه همچنان جلد اول رو نتونسته بود تموم کنه،این قضیه باعث میشه که به شدت از خودش عصبى بشه و نا امید تر از قبل به زندگى عادیش ادامه بده،اما چند روز بعد یک آگهى تدریس تندخوانى نصب شده روى دیوار(مثل آگهى تدریس زبان انگلیسی که من تو راه شرکت دیدم)توجهش رو جلب میکنه و هر چى پس انداز داره رو بابت ثبت نام تو کلاس ها خرج میکنه(خود آنتونى رابینز از آگهى کلاس تند خوانى به عنوان یک نشانه یاد میکنه).
این آگهى شروع تغییرات زندگى آنتونى حساب میشه چون اون به هدفش نزدیک میشه و کتابهاى زیادى رو سالانه مطالعه میکنه این موفقیت تا جایى پیش میره که به عنوان برترین سخنران انگیزشى دنیا شناخته میشه و اساتید برتر دنیا براى حضور در جلسات سخنرانى آنتونى سر و دست مى شکنند و حتى رییس جمهور آمریکا برا مصاحبه باهاش باید وقت قبلى بگیره.
من هم به این فکر افتادم که نشونه امروزم رو دست کم نگیرم به همین دلیل تا رسیدم شرکت شروع کردم برنامه ریزى کردن تا زمانهاى خالیم رو دقیق به دست بیارم،چون وقت زیادى نبود تصمیم گرفتم  زبان انگلیسى رو به صورت کلاس مجازى یاد بگیرم و کلاس هاى مطلب رو آخر هفته ها بردارم.
وقتى تصمیم و گرفتم سریع تو کامپیوترم سرچ کردم و کلاس هارو ثبت نام کردم.
الان حدود یک ماه میشه که کلاس ها رو میرم و واقعا خیلى خوشحال ترم چون جایى براى غر زدم نمونده که چرا تنبلم و اینکه احساس درجا زدن نمى کنم.
چیزى که خیلى توجه من و به خودش جلب کرد این بود که روز مرگى خیلى راحت اتفاق میفته واینکه ممکن ما حتى متوجه نشیم که چه تأثیراتى روى ابعاد مختلف زندگیمون میزاره و فقط کافیه براى جلوگیرى از روزمرگى از کنار نشونه هاى زندگیمون به راحتى رد نشیم و خواسته هامون رو دنبال کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۸
سامان حسینی
چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۷ ب.ظ

الکامپ استارز از دید خود استارت آپ ها

همان طور که می دانید پارسال در نمایشگاه الکامپ برای اولین بار به استارتاپ ها و یا به اصطلاح کسب و کار های نوپا سالنی را اختصاص دادند  اما شاید حجم بالای استقبال مردم از این سالن را حدس نزده بودند. همین کسب و کار های کوچک با کوچکی خودشان برای مردم جاالب بودند، شاید این نشانه ای است که دنیای دیجیتال حتی کسب و کار هایش برای مردم جذاب هستند و نیاز به اطلاع رسانی بیش تر دارد.

طبق همین تجربه در الکامپ امسال سالن بزرگ تر و با امکانات بیش تر را در اختیار استارتآپ ها که تعداد حدود 200 تا بودند قرار دادند. تا بهتر دیده شوند و بازدید مردم هم راحت تر باشد. مساحت غرفه ها متفاوت بود و البته از غرفه 1.5 متری به 5 متر تبدیل شده بود که این موضوع در ابتدا باعث خوشحالی بود. و پیش بینی ها نیز درست از آب در آمد و همچنان سالن الکامپ استارز شلوغ تر از باقی سالن ها بود. اما سوالاتی به وجود آمد که از خود استارتاپ ها پرسیده شد.

حضور فعالین در این حوضه از جمله شتاب دهنده ها و سرمایه گزاران چقدر موثر بود؟

شاید اولین نکته مثبت این بود که همه در کنار هم بودند اتفاقی که پارسال نبود، حضور شتاب دهنده ها و سرمایه گزاران در نمایشگاه فضایی بود که با هم آشنا شوند و به سوالات هم جواب دهند.

اما آیا این شلوغی به رشد این کسب و کار ها کمکی می کند؟

جواب این سوال هم بله هم خیر است.

زیرا به تعداد افرادی که در نمایشگاه از غرفه بازدید می کنند دیده می شوند اما مقیاس دیده شدن باید خیلی بزرگ تر باشد تا یک کسب و کار به بازار هدف خود برسد.

آیا فضای به وجود آمده محیطی حرفه ای برای افراد تازه کار که نیاز به آشنا شدن و کسب تجربه در این حوضه دارند است؟

بله، تمام کار ها تجربه ای در کوله خود دارند اگر فردی به دنبال تجربه باشد. از استارت آپ های کوچک گرفته تا بزرگ ترین و معروف ترین ها. داستان های شکست و موفقیت برای افرادی که بخواهند بشنوند، شنیدنی است.

و در آخر حرف خود استارت آپ ها ؟

نمایشگاه خوب و مفید و شلوغ بود، شلوغی که مارو از پا در آورد و این جا باید گفت هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد

و سوالات عجیبی که شاید از طرف سرمایه گزاران شنیده باشند مانند کلا کارت چند می فروشی ؟ که باز هم باعث تعجب شده بود.

در کل اتفاقات خوب از قدم های کوچک شروع می شود تا به موفقیت های بزرک برسد و الکام استارز هم قدم کوچک در مسیر رسیدن به موفقیت بزرگ است.

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی نیز در نمایشگاه حضور داشت و پاسخ گوی سوالات مردم بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۷
سامان حسینی
چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۵ ب.ظ

چگونه برای آموزشگاه تدریس خصوصی خود تبلیغ کنیم؟



اگر آموزشگاهی برای تدریس خصوصی دارید، باید برند شوید. برای اینکه برندی شناخته شده باشید، باید تبلیغ کنید.



این روزها که همه ی مردم به دنبال برند شدن، برند پوشیدن و حتی برند خوردن! هستند، اگر شغلی که برگزیده اید یا محل کار شما شناخته شده و به عبارتی برند باشد، مطمئنا مشتریان و مخاطبان بیشماری با شما معاشرت خواهند کرد.

یکی از پر مخاطب ترین مشاغل در کشور ما، شغل آموزش است. مردم در هر سن و موقعیتی به دنبال آموزش هستند و عموما به دنبال آموزش و تدریس خصوصی اند. از تدریس خصوصی مشاوره تحصیلی تا تدریس خصوصی زبان آلمانی و آشپزی. ترجیح مشتریان کلاسهای تدریس خصوصی این است که در آموزشگاه های معتبر به کلاس بروند. آموزشگاه هایی که علاوه بر خدمات خوب، بتواند نیازهای عجیب و غریب آنها را نیز برآورده کنند.

حالا اگر شما آموزشگاهی دارید که علاوه بر برگزاری کلاس های نقاشی و کلاس های تدریس خصوصی عربی و یا تدریس زبان انگلیسی، کلاس مجازی و یا مشاوره تحصیلی هم برگزار می کند، باید در تبلیغات خود، روی این ویژگی منحصر به فرد آموزشگاهتان مانور بدهید.

یکی از روشهای تبلیغ کردن، دادن تیزرهای تلویزیونی است. اما باید به نیازهای مخاطبان، سلیقه ی آنها و اینکه چه درصدی از مخاطبان ما تلویزیون تماشا می کنند، توجه کنیم. علاوه بر اینکه هزینه های سرسام آور همکاری با تلویزیون را نیز باید در نظر داشته باشیم.

روش دیگرتبلیغات که عموما در حوزه ی آموزش و مخصوصا آموزشگاه ها بارها دیده ایم، تبلیغات چاپی و کاغذی است. به نظرم این روش دو عیب عمده دارد. یکی موضوع صرفه جویی در مصرف کاغذ و به طبع آن حفظ محیط زیست و درختان است. دیگر اینکه در زمان فشرده و تایم محدودی که عموما همه ی مردم با آن مواجه اند، کمترین توجه و تاثیر از تبلیغات چاپی متوجه آموزشگاه شما خواهد شد.

جلب اعتماد مخاطب و مشتری شما مهمترین فاکتور در موفقیت تبلیغات شماست. باید تحقیق کنید و بدانید که جامعه ی هدف شما به چه چیزهایی اعتماد دارد. عموما در حوزه ی آموزش، تبلیغات دهان به دهان و توصیه ی همسالان، می تواند بسیار موثر واقع شود. اینکه دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی به دوستان و همسالان خود اعتماد دارند، فاکتور مهمی است که به شما در جهت گیری تبلیغات برای موسسه ی آموزشی تان کمک خواهد کرد.

از اتفاقاتی که مخاطبان شما را هیجان زده می کند استفاده کنید و با برگزاری ایونت های سرگرم کننده در آموزشگاه خود، این مخاطبان را به مشتریان وفادار برای خود تبدیل کنید. تلاش کنید کادر آموزشی خود را مطابق سلیقه ی مخاطبان خود انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید قبل از هر چیزسابقه ی کادر آموزشی شما باید درخشان باشد و نظر اولیای دانش آموزان را نیز جلب کند.

حضورفعال  شما و آموزشگاهتان در اتفاقاتی که اکثر مخاطبانتان آنها را رصد می کنند نیز می تواند مفید باشد. مثلا شرکت کردن آموزشگاه شما در نمایشگاههای ویژه ی نوجوانان و جوانان.

ببینید دانش آموزان شما به چه موضوعاتی علاقمند هستند و عموما چه چیزهایی را دنبال می کنند. اگر خوب دقت کنید می توانید به هدف بزنید. موضوعاتی هست که حتی دانش آموزان در کلاس راجع به آن صحبت می کنند، بدون اینکه به موضوع کلاس آنها مربوط باشد. این موضوعات را بشناسید و درباره ی آنها اظهار نظر کنید.

به یاد داشته باشید بهترین رسانه ای که می تواند شما را به بهترین شکلی که می خواهید تبلیغ کند دانش آموز شماست. پس همانطور که می خواهید شناخته شوید، در ذهن و قلب مشتری خود بنشینید و برند شوید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۵
سامان حسینی
چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۴ ب.ظ

از آموزشگاههای فنی و حرفه ای تا راه اندازی کسب و کار


سالهاست که نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در توسعه ی اقتصاد کشورهای در حال توسعه، بسیار مهم و شناخته شده است. این کشورها برای ایجاد تحول در توسعه ی اقتصاد خود، اقدام به اصلاح نظام آموزشی فنی و حرفه ای خود می کنند. از آموزشهای فنی و حرفه ای انتظار می رود که دانش آموختگان آن در بدو ورود به دنیای کار به نسبت دانش آموزان نظری از سازگاری نسبی برخوردار بوده، توانایی لازم برای اشتغال را داشته باشند.

از مهمترین موانع در راه توسعه ی آموزشهای فنی در کشورهای در حال توسعه، وجود نگرش منفی بسیاری از افراد نسبت به این نوع آموزش است. این افراد صرفا به دلیل اینکه مشاغل اداری کافی و دلخواه برای آنان وجود ندارد، بیکار می مانند. آموزش فنی به عنوان عنصری که مکمل نظام آموزشی است، با آگاه سازی مردم نسبت به امکانات آموزش های فنی و حرفه ای، می تواند نگرش ها را تغییر دهد. اگر دانش آموزی به هنر خیاطی علاقه دارد اما تصور می کند پس از آموختن این مهارت باید مغازه یا مزونی داشته باشد تا بتواند کسب و کار خود را داشته باشد، وظیفه ی ماست تا او را راهنمایی کنیم که با حضور در کانون ها یا مراکزی که برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان راه اندازی شده اند، به برگزاری دوره یا کلاس تدریس خصوصی خیاطی بپردازد. اینگونه است که با راهنمایی درست و پیشنهاد سازنده، هنرآموز دوره های فنی و حرفه ای و کارودانش به راه اندازی کسب و کار خود تشویق خواهد شد.

آموزش فنی به عنوان عنصری که مکمل نظام آموزشی است، با آگاه سازی مردم نسبت به امکانات آموزش فنی و حرفه ای می تواند به تدریج نگرشها را تغییر دهد.

برای بررسی راههایی که دانش آموزان مستعد به هنرستان های فنی و حرفه ای را جذب کنیم، باید به نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، دقت کنیم. « عوامل شخصی و فردی » از قبیل علاقمندی به دروس عملی و کارگاهی و کنجکاوی دانش آموز نسبت به طرز کار وسایل فنی از جمله عوامل موثر در گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای است. همینطور آگاهی از هزینه های تحصیل، تنوع رشته ها و وجود مربیان شایسته در این آموزشگاهها از عوامل گرایش دانش آموزان به شاخه ی فنی و حرفه ای است. اگر دانش آموزی علاقمند باشد در حوزه ی عکاسی به هنرستان فنی و حرفه ای برود اما نگران هزینه ی امکاناتی است که در طول تحصیل باید بپردازد، می تواند با پرداخت هزینه ای کمتر و با حضور در کلاسهای تدریس خصوصی عکاسی و یا شرکت در دوره هایی که با حضور استادان حرفه ای این مهارت برگزار می شود، ضمن پرداخت مبلغ مناسب تر، روز و ساعت کلاس را خودش انتخاب کند. حتی امکان آموزش به صورت آن لاین را نیز دارد.

از دلایل عدم تمایل دانش آموزان مستعد به شاخه ی فنی و حرفه ای می توان به نداشتن اطلاعات دقیق درباره ی رشته های فنی دانست. در این زمینه کمبود یک بانک اطلاعات قوی بسیار به نظر می رسد.

خانواده ها نیز از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر انتخاب و علاقمندی دانش آموزان هستند. بیایید با راهنمایی درست و دقیق به فرزندانمان، شوق آموزش را در آنها بار دیگر ایجاد کنیم.

ما در مجموعه ی استاد سلام بر آنیم تا برگزاری دوره های آموزشی و کلاسهای تدریس خصوصی مانند تدریس خصوصی خیاطی، تدریس خصوصی عکاسی، دوره های کامپیوتر و دوره های حسابداری، به علاقمندان حوزه ی کار و دانش و فنی و حرفه ای خدمات شایسته ای را ارائه کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۴
سامان حسینی
چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۵۱ ب.ظ

چگونه کودکان باهوش تربیت کنیم .(بخش اول)

رشد مغز کودک ناشی از تجربه و تمرین مغز کودک می‌باشد. دیدن، شنیدن، بویایی، چشایی و لمس کردن  باعث  تحریک ارتباط سلولی مغز می‌شود. هرقدر این ارتباط پیچیده‌تر باشد باعث می‌شود مغز کوک شما دقیق‌تر شود. هنگامی‌که فرزند خود را در معرض تحریکات و تجربیات بیشتر قرار می‌دهید باعث می‌شوید رشد مغز سریع‌تر شود. در ادامه ما راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا کودکانی باهوش‌تر داشته باشید.

1- با فرزندانتان تعامل داشته باشید.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که نوزادانی که دچار نوازش و محبت قرار نمی‌گیرند رشد مغزی کمتری دارند  همچنین مشاهده کرده‌اند نوزادانی  که موردتوجه قرار نمی‌گیرد رشد نکرده و  دچار افسردگی می‌شوند همچنین بررسی‌های نشان داده شده که  آغوش گرفتن، ارتباط برقرار کردن و بازی کردن با فرزند تأثیر بسزایی در توسعه هوشمندی شما نیز دارد.  همچنین  ارتباط دوستانه بین شما و فرزندتان و تعامل شخصی شما با او، پایه‌ای برای مهارت‌های تفکر بالاتر است.

2- با فرزندان خود صحبت کنید.

همچنین هنگامی‌که کودک شما صحبت می‌کند به آن گوش دهید این کار باعث می‌شود کودک شما برای برقراری ارتباط و تقویت صحبت کردن تلاش کند. برای کودکان خود کتاب بخوانید حتی اگر کودک شما کلمات را درک نکند این کار به آنها سرعتی در زمینه توسعه مهارت‌های زبان می‌دهد.  کودکانی که خواندن کتاب را انجام می‌دهند  در مدرسه خوب عمل می‌کنند و در زندگی آینده موفق‌تر می‌شوند. خواندن کتاب یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که کودکان را هوشمند می‌کند.

3- کارهایی و بازی‌هایی  به کودکان بسپارید که هر دو طرف مغز آنها را گسترش می‌دهند .

 طرف چپ برای استدلال، منطق و زبان عمل می‌کند در حالی که سمت راست ویژگی خلاقیت و هنر است. پس سعی کنید در هر زمینه ای فعالیت داشته باشند تدریس زبان انگلیسی یا تدریس خصوصی نقاشی با هم مهم هستند.

4-اجازه دهید کودک شما بازی کند .

 هنگامی‌که کودک شما بازی می‌کند، پایه‌ای برای مهارت‌های فکری، اجتماعی، جسمی و احساسی در آنها ایجاد می‌شود. هنگامی‌که فرزند شما با فرزندان دیگر بازی می‌کند، آنها یاد می‌گیرند ایده‌ها و احساسات  را با دیگران ترکیب کنند.

5-فرزندتان را به ورزش دعوت کنید.

تمرینات جسمانی نه‌تنها فرزند شما را قوی می‌کند، بلکه باعث می‌شود که فرزندتان هوشمند باشد. ورزش جریان خون را به مغز می‌افزاید و سلول‌های مغزی جدید را تولید می‌کند. ورزش برای تیزهوش کردن ذهن بزرگسالان مفید است اما تأثیر طولانی‌مدت در مغز فرزند شما دارد.

استاد سلام در کنار بچه ها برای تدریس خصوصی هر درسی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۱
سامان حسینی

مریم میرزاخانی متولد ‍‍۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۶ استاد دانشگاه استنفورد که با کسب جوایز نفیسی چون جایزه بلومنتال (۲۰۰۹) و مدال فیلدز (۲۰۱۴) نام و آوازه خود را در علم ریاضیات جاودانه کرد.

به راستی مریم کی بود؟

مریم دختری ساده که علاقه و استعدادش را شناخت و با تمام کم و کاست ها و سختی هایی که در تمامی راه ها ممکن است وجود داشته باشد با اراده ای قابل تحسین قدم برداشت تا باوری را برای خود خلق کند ٍ باوری از جنس توانستن و بالا رفتن.دختری که به نقل قول تمام اطرافیانش به دور از هر نوع حاشیه ای با اراده ای روز افزون در جهت رسیدن به هدفش تلاش کرد.

شاید خودش به این موضوع فکر نکرده بود که فعالیت هایش چه تاثیرات عمیقی بر جامعه خواهد گذاشت ٍفعالیت های او نه تنها تفکر عمومی بسیاری از جوامع سنتی را که پسران را توانا تر و حاذق تر بر ریاضیات نسبت به دختران می دانستند بر هم زد بلکه این پیام را به ما میدهد که هر چند راه رسیدن به هدفهایمان سخت و نا هموار باشد اما این توانایی و اراده ما است که می تواند ناهموارترین راه ها را هموار کند. اطرافیان مردم او را دختری بی حاشیه می دانستند شاید این هم یکی از دلایل موفقیت های مریم بوده است، تمام تمرکز و توانش را برای هدف های بزرک گذاشته است.

میراثی که مریم برای ما به جا گذاست 

درست است که ما با ای کاشهای زیادی روبه رو هستیم مثلا ای کاش فرصت رشد و پرورش نبوغ و استعدادهای کشورمان فراهم گردد تا به دلیل نبود بستر مناسب این ایده ها و تفکر های خلاق که یکی از بهترین راه های  ایجاد کسب و کار و گردش چرخه اقتصادی است کوچ نکنند.اما اگر چنین باشد تا سالیان سال ای کاش ها دست از سر ما بر نخواهند داشت.

شاید ایده ای که در سر داریم و یا به راه اندازی کاری که به آن می اندیشیم در وهله اول ترسناک باشد ویا چون ساختار آن موقتا منظم نیست از دیدگاه اطرافیان بیهوده تلقی گردد اما خوب است در این لحظات به یاد بیاوریم که تحقیقات مریم که حتی نام آن ها برای عده زیادی غریب بود ۱۸ سال فعالیت های ناسا را جلو انداخت، همچنین مطالعات او در زمینه نظریه توابع ستایش‌های بسیاری از ریاضیدانان را برانگیخته بود.تاکنون در مقالات و متون علمی مختلف نزدیک به هزار بار به مطالعات مریم میرزاخانی ارجاع داده شده است.

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی و  دوره آموزشی مانند کلاس زبان، کلاس ریاضی، کلاس نقاشی و کلاس عکاسیاین رفتن مریم را که غم بزرگی است به همه مردم عزیزمان تسلیت می گوید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۸
سامان حسینی