استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۰۲ ب.ظ

آنچه در مدرسه و دانشگاه یاد نگرفتیم!

سیستم های آموزشی 16 سال از بهترین روزهای زندگی نسل قبراق و پر انرژی هر کشور و ملتی را می گیرند تا آنها را برای زندگی کردن آماده کنند. اما مهم اینست که آموزشهایی که در طول این 16 سال، هزینه و وقت این جمعیت بزرگ را می گیرد، موفق بوده یا به اصطلاح چیزی از قلم نیافتاده باشد.

همیشه تعداد کسانی که از دنیا می روند و نامی از آنها نمی ماند، بیشتر از کسانی است که سالها پس از مرگشان همواره از آنها به نیکی یاد می شود. به نظر می رسد تعداد اندکی از انسانها محصول آموزش صحیح در سیستم های آموزش و پرورش صحیح هستند و این راز جاودان ماندن نام اندکی از انسانها در مقابل گروه کثیری است که هیچ جا نامی از آنها نمی ماند.

اکثر قریب به اتفاق ما به اشتباه یاد گرفته ایم که خوب حفظ کنیم تا اینکه خوب فکر کنیم!

همیشه سعی شده تا حافظه ی دانش آموزان تقویت شود نه اینکه شیوه های صحیح و درست تفکر را به آنها بیاموزند. تمام سالهای دوره ی مدرسه و گاهی دانشجویی ما به حفظ مطالبی گذشت که بعد از تمام شدن دوران تحصیل عموما بی کاربرد و بی فایده ماندند.

تمام صبح هایی که خواب آلود و کسل راهی مدرسه شدیم، تمام عصرهایی که دلهره ی تمام نشدن تکالیف مدرسه و تدریس خصوصی را داریم، لذت بازیهای دسته جمعی را به طعم تلخی آلوده می کرد، این سیستم آموزشی بود که داشت ما را برای یک زندگی روتین و تکراری آبدیده می کرد.

در این سیستم آموزشی- که فقط هم به مدرسه و دانشگاه محدود نیست و اتفاقا از خانه و پدر و مادر شروع می شود و متولی اش هم تمام کسانی هستند که نقشی را روی ذهن یک کودک آماده ی آموزش می اندازند- یک سری مزخرفات را در ذهنمان ریخته اند که تاثیرات منفی اش حالا حالاها گریبان سرنوشت ما را گرفته است.

                                                                 آنچه در مدرسه و دانشگاه یاد نگرفتن

 مثلا:

  • تنها راه موفقیت، درس خواندن است. واقعیت این است که تنها با درس خواندن صرف، هیچ چیزی نخواهیم شد. خیلی چیزها هست که توی مدرسه ها و دانشگاهها یاد نمی دهند. اتفاقا باید آنها را بدانیم تا چیزی یا کسی شویم!
  • تلقین این موضوع به دانش آموزان که تو خاص نیستی! اگر منظورمان از خاص، چیزی مثل سوپرمن یا رستم باشد، همه ی ما یک روز شرمنده ی خدا خواهیم شد که خودمان را دست کم گرفته ایم و رستم یا سوپرمن نشده ایم! یادتان نرود که تلاش از استعداد مهم تر است.
  • برای رسیدن به موفقیت باید مرزها را درنوردید. البته دقیقا هم منظور مرزهای کشور عزیزمان است. خیلی ها فکر می کنند ماندن در ایران، توان رشد را از آنها می گیرد. اما یادشان باشد در کشوری که اکثر انسانها تنبل هستند و مسیر درست را انتخاب نمی کنند، اگر کمی تلاش کنند حتما موفق خواهند شد. در خارج از ایران رقبای بلند قد تری دارید!

توصیه می کنم در کنار چیزهایی که در مدرسه می آموزید، چیزهایی را هم که یاد نمی گیرید در برنامه داشته باشید و خودتان برای پیشرفت خودتان قدم بردارید.

1-مهارتهایی مثل مهارتهای مالی و هوش مالی خود را افزایش دهید.

2- مهارتهای فکر کردن را بیاموزید.

3-اصول کسب و کار و بازاریابی را قبل از ورود به بازار کار بدانید.

4-یاد بگیرید چگونه ارتباط موثر داشته باشید.

5-زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزید. خیلی ها به دنبال تدریس خصوص زبان هستند اما تعداد کمی به زبان انگلیسی تسلط دارند.

6-تایپ ده انگشتی از مهارتهایی است که در دنیای امروز باید بر آن مسلط باشید(در مقاله ای از همین سایت به طور مفصل بخوانید.)

در آخر به این نکته توجه کنید اگر این مهارت ها را در سیستم آموزشی به شما یاد نمی دهند، پس لباس رزم بپوشید و وارد گود شوید و یکی از اهدافتان را یادگیری این مهارت های مهم بگذارید. بهانه هم نیاورید که کلاس ها دور و ترافیک سنگین است زیرا کلاس مجازی تمام این مشکلات را حل کرده.

جامعه و مردمی که در کنار شما زندگی می کنند، مدرسه و معلمان گمنامی هستند که بدون هیچ چشمداشت و شهریه ای می آموزند. فقط شما هستید و آزمون و امتحانی که روزگار از شما خواهد گرفت.

آموزشهایی که بدون داشتن معلم خصوصی و بدون تدریس خصوصی، به ارزشمندی کلاس خصوصی فیزیک و کلاس خصوصی شیمی خواهند بود. حتی هزینه ی این آموزشها در مقایسه با هزینه تدریس خصوصی که برای هر درس می کنید خیلی کمتر خواهد بود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۰۲
سامان حسینی
چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰ ب.ظ

امسال هم برای پدرمان جوراب بخریم؟!

به من می گفت چرا همیشه جمعه ها که میشه میگی میخوام مشق بنویسم و پاک کن ندارم! خط کش ندارم، نقاله! گونیا! ماشین حساب! 
راست میگفت، حالا که از دور نگاه می کنم هنوز نمی دونم چرا جمعه ها راش مینداختم که برام پاک کن بخره آخه چرا وقتی که کوچیکیم همش زورمون به مامان بابا ها میرسه؟ 
چرا اینهمه بهشون فشار میاریم؟ بعد بزرگ میشیم، ازدواج می کنیم، برای همسرمون هم دلمون میسوزه و مراعات می کنیم، دیگه جمعه ها هیچی نمی خوایم، جز آرامش خونه 
اما تا کوچیکیم برای پدر از دوستامون با کلی آب و تاب می گیم که باباش براش چیا میخره و اون با سکوت گوش میده، هیچی نمیگه. بعد داستانهای خنده دار تعریف می کنیم و خودمون قاه قاه می خندیم حالا اون تو خنده و شلوغی ما فقط لبخند میزنه
شاید داره فکر می کنه چجوری اون سفارش های قبلی رو بخره 
خلاصه باز فشار آوردیم، باز تحمیل کردیم.
پدر باید همه خوراکیهای خونه رو بخره، لباس من و مادر و برادر رو،چیزی که نیاز داریم یا چیزایی که فقط دلمون میخواد. لوازم تحریر، خودکار و مداد و تراش و گونیا و پرگار و لپ تاپ و تبلت و موبایل و اینترنت.ما رو بفرسته مدرسه خوب و احتمالا گرون و بعد برامون معلم خصوصی بگیره، تدریس خصوصی ریاضی میخوام معلم مدرسه مون خوب نیست، تدریس خصوصی فیزیک میخوام غیبت زیاد داشتم درس رو نمیفهمم. تدریس خصوصی زبان  میخوام چون برای استخدام شدن لازمه، تدریس خصوصی فتوشاپ میخوام و...
ماشین هم هست که کلی رسیدگی میخواد، خرابیهای خونه، دکوراسیون منزل و ....

حالا برای پدر و نیازش چقدر میمونه؟

ما که هرچقدر هم خرج کنیم باز چیز جدیدی هست که دلمون میخواد داشته باشیمش پس پدر برای خودش ارزونترین و دم دست ترین وسایل رو میخره تا وقتی ما دوباره درخواست میدیم که آخرین مدل گوشی رو بخریم نکنه بگه ندارم باباجان..تازه اگر از ترس ما جرات کنه چیزی بخره و باز خودشو یادش نره

اینطور میشه که از بچگی قدم به قدم ما رو مطمئن می کنه که فقط هست تا برای ما تامین کننده باشه.حتی تو مثل هامون هم داریم که یکی به دیگری میگه "مگه من باباتم ؟" یعنی مگه من تامین کننده تو هستم؟! 
حالا نیاز پدر در ذهن ما حتی برای روز پدر هم جوراب نقش بسته!

حتی نیاز هم نه، اینکه به پدرمون نشان بدیم دوستش داریم، به یادش هستیم و قدرش رو میدونیم رو هم فقط با یکی دو جفت جوراب نو میتونیم نشون بدیم؟

بس که از اول پدر متعهد شد، بس که محکم و عاشقانه هر ساعت به نیازهای من و تو و مادر فکر کرد و پی راه حل که از کجا نخود سیاه هامون رو پیدا کنه.فکر کردیم: پدر چیزی لازم ندارد!
گفتیم پدر فقط جوراب میخواد.تا باز با هم بخندیم و هر سال روز پدر جوک جوراب تکرار بشه و تکرار بشه...فکر نکردیم که پدر برای یک روز قدردانی و محبت ما رو نیاز داره تا بفهمه ما هم هواشو داریم و به فکرش هستیم.
حالا پدر جان ندارد!
جوراب هم ندارد! 
ولی جوک جوراب هنوز با طنین صدای او در مغزم برای بهانه خنده مانده است و جمعه ها یاد پاک کن میافتم و می خندم که چرا جمعه ها پاک کن نداشتم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۵۰
سامان حسینی

برای سال جدید، شاید بعضی از شما تصمیم گرفته اید شغل  تدریس خصوصی را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید و علاوه بر افزایش در آمد ماهیانه خود، زندگی را طعم دیگر ببخشید، برای اینکه چرخ شغل جدید برای شما به گردش بیافتد شما باید بتوانید به خوبی تبلیغ کنید، در این جستار کوتاه سعی می کنیم که راههای تبلیغ پایدار برای تدریس خصوصی را با شما در میان بگذاریم.

شروع داستان تبلیغ برای شغل تدریس خصوصی

فکر کنید سوده دانشجوی ارشد فیزیک دانشگاه الزهرا (س)  و از قدرت تدریس خوبی برخوردار است و امسال تصمیم گرفته که تدریس خصوصی فیزیک را جدی بگیرد و آن را وارد چرخه زندگی خود کند. او سالش را با مرور فیزیک های پایه های مختلف دانشگاهی،  شروع کرد و اکنون  می خواهد وارد پروسه تبلیغ برای خود شده است. اولین قدم این است که سوده یک کاغذ و قلم بگذارد جلوی خودش و تعیین کند با توجه به توانایی و مهارت هایی که در زمینه فیزیک دارد و نرخ هزینه تدریس خصوصی،  دقیقا می خواهد در کدام زمینه و کدام سطح وارد پروسه آموزش شود، بعد از بررسی شرایط و توانایی های خود، مثلا سه سطح فیزیک کنکور، فیزیک چهار می گیرد.


قدم اول : یک تصمیم رسمی

سوده اگر میخواهد برای تدریس خصوصی فیزیک خود تبلیغ کند باید اول برای خود یک شناسنامه دست و پا کند تا اول در این کار رسمیت پیدا کند، چه شناسنامه ای بهتر از داشتن پروفایل در استاد سلام! در استاد سلام، سوده می تواند به طور رسمی خود را تعریف کنید، و بگوید می تواند تدریس خصوصی فیزیک را با چه ویژگی ها  چه امکاناتی دارد ، در مورد سابقه آموزشی اش مطلب بنویسد و همچنین نرخ آموزش خود را تعریف کند، با این تصمیم سوده یک شناسنامه برای شغل تدریس خصوصی دریافت می کند.


قدم دوم: شروع تبلیغ با شبکه های اجتماعی شخصی

تبلیغ برای شغل دوم، باید به وسیله فرد انجام شود، یعنی اینکه فرد باید این نکته را از همین اول بداند که همه بار تبلیغ را باید خود بر دوش بکشد، سوده که در قدم اول یک پروفایل  ساخته اکنون باید خود را گسترش بدهد. اولین کار این است که سوده باید شغل دومش را به همه اطرافیان معرفی کند، او باید با سربلندی و افتخار در شبکه های اجتماعی که دارد تصمیم اش را علنی کند و به اطرافیان خود بگوید که وارد پروسه تدریس شده است. برای اینکه وقت سوده گرفته نشود او بهتر است پروفایل رسمی خود را به دیگران بدهد، اینطور دیگر لازم نیست که برای همه تعریف کند چه درس میدهد، نرخ تدریس اش چقدر است و چه سابقه ای دارد!

قدم سوم: فعال بودن در استاد سلام

سرچ کنید! تدریس خصوصی، اولین سایتی که می آید استاد سلام است، پس وقتی سوده در سایت معتبری چون استاد سلام حضور دارد، بهترین تبلیغ برای او این است که در این سایت خود را فعال نشان بدهد، برای این راه کافی است با پشتیبانی آنلاین سایت در ارتباط باشد تا راههای تبلیغ در استاد سلام را بفهمد.


قدم چهارم: مستمر کردن تبلیغ!

برای اینکه تدریس خصوصی برای سوده تبدیل به یک جریان درآمد پایدار شود او باید بتواند به طور مستمر خود را تبلیغ کند، این راه می تواند از دو طریق انجام بگیرد، یک نوشتن مطلب در استاد سلام و قرار دادن جزوه ها و بیان تجربه ها در تدریس خصوصی و دو از طریق شبکه های اجتماعی شخصی، قطعا مسیر استاد سلام، مسیری با کیفیت تر است چرا که استاد سلام از نظر گوگل در زمینه تدریس خصوصی مقام اول را دارد و بدون شک شاه راه اصلی تدریس خصوصی در ایران است. پس سوده اگر راه اول را انتخاب کند قطعا به توفیق بیشتری نایل می شود.


چهار قدم ذکر شده در زمینه تبلیغ تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی تافل  چهار قدم اولیه و اساسی است، راههای بیشتر را در مقالات آینده به شما ارائه خواهیم داد. امیدواریم هم سوده در تدریس خصوصی موفق باشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۴۶
سامان حسینی
دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۳۷ ب.ظ

یک کنکوری در یک سوم منتهی به کنکور با خود چه می گوید؟

یک ضرب المثل چینی وجود دارد که می گوید" مهم نیست از کجا شروع می کنید مهم اینه که کجا می خواهید به پایان برسونید" اکنون همه داوطلبان در یک سوم پایانی مسیر قرار دارند، مسیری که منتهی به کنکور است ارزش بالاتری نسبت به بخش های دیگری مسیر دارد، این یک سوم پایانی مشخص می کند چه کسی کجا باید بایستد، مسیر منتهی به کنکور همانند یک سراشیبی است، سرعت گذر زمان در اینجا بسیار بالاست، استرس ها به خاطر این سراشیبی و نزدیک تر شدن زمان کنکور بالا تر می رود، همه چیز اینجا ارزش دو چندان می گیرد، هر چیزی که در این مرحله اندوخته شود ( چه به صورت فردی چه از طریق استاد خصوصی) سر جلسه کنکور  با احتمال بالاتری خود را نشان می دهد، از طرف این قسمت از مسیر کنکور را می توان به بازی شطرنجی تشبیه کرد که خبری از مهره های سرباز نیست و شطرنج باز با مهره های قدرتمندی که دارد می تواند بازی را به سمت خود برگرداند. نمی دانیم شما که این مطلب را از استاد سلام میخونی در چه مرحله ای هستی ، چقدر آماده هستی، چند سناریو و چند توصیه داریم برای تو، خودت ببین که در کدوم وضعیت کنکوری هستی.

شعار قوی های کنکور اولی ها: من آغاز و تمامم!

بعضی از شما داوطلبان دو سوم مسیر را عالی پیمودید و با اندوخته بالایی وارد این یک سوم پایانی می شوید به شما خسته نباشید می گوییم و در گوشتان زمزمه می کنیم کار را آن کرد که تمام کرد، به هیچ چیزی مغرور نشوید، مثال ان خرگوش نباشید که به توانایی های خود مغرور بود و مسابقه را به لاک پشت باخت. در این مدت زمان باقی مانده مخصوصا در نیمه اول از این یک سوم پایانی شما که همه چیز را خوب خوندی و چیزی را از قلم نیانداختی با تدریس خصوصی و استاد خصوصی آن ریز کاری ها را یاد بگیرید، و دانش تان را استحکام ببخشید. بگذارید اینطور بگویم، همه خانه های ایرانی بدون زلزله محکم هستند ولی کدام یک در مقابل زلزله مقاوم هستند، شمایی که این همه خوانده ای و تلاشت را کرده ای حیف است با چند سوال چالشی خانه ات ترک بخورد و از آن ایده ال مد نظر عقب بیوفتی، پس در این قسمت ضعف هایت را بیشتر از قوت هایت دوست داشته باشد و سعی کن آنها را برطرف کنی.

شعار کج دار و مریز های کنکور :سیل باش!

بعضی از شما داوطلبان تا کنون کج دار  عمل کرده اید، کمی خواندید بعد رها کردید و این پروسه کنکور خواندن را سینوسی ادامه دادید. به شما می خواهم بگویم، هر چیزی که رخ داده را پشت سرتان بگذارید پشت سرتان باشد، عربها ضرب المثلی دارند که می گوید " فات مات " یعنی آنچه که گذشت مرده است، باید به جلو نگاه کرد، شما می توانید در این یک سوم پایانی همانند یک سیل باشید که می خواهد از سد کنکور بگذرد، آیا می خواهید تبدیل به یک سیل شوید؟ خب برای تبدیل به سیل شدن باید همه چیز سریع اتفاق بیافتد شما باید با سرعت بالایی یاد بگیری و با سرعت بالاتری انجام بدهی و تمرین کنی. برای اینکه تبدیل به سیل شوید از استاد خصوصی استفاده کنید و سعی کنید با تدریس خصوصی همچون سیل محکم و پر قدرت یاد بگیرید و تمرین کنید. به خودتان مرتب بگویید، من می تونم سیل باشم! یا مثلا به خودتان اینطور بگویید، رژین سیل باش!

شعار مصیبت زدگان کنکور: من بازنده نیستم!

نخواندم، برادر من، خواهر من هیچی نخوندم. بنا به هر دلیلی شما تا کنون برای کنکور هیچ تلاشی نکردید، کنکور برای شما از همه افرادی که خوانده اند  یا به قول خودمون خر خونی کردند، کنکور اهمیت بیشتری دارد. اگر پذیرفتید که بازنده باشید و مزه تنبلی یک بار زیر زبانتون شیرین آمد، دفعه بعد که خواستید بلند شوید و برای کنکور بخوانید همانند یک فرد صد و هشتاد کیلویی خواهید بود که برای قرار گرفتن در مسیر باید اول شصت کیلو اضافه وزن کم کند. خب چرا می خواهید شصت کیلو به خودتان اویزان کنید؟! از طرف دیگر اینکه چهار ماه مانده، چهار ماه زمان کمی برای تغییر سرنوشت نیست، بارسلونا در هفت دقیقه سه گل زد! کاری که در هشتاد و هفت دقیقه جلوی تیم پاریسن ژرمن به زور توانسته بود بکند را در هفت دقیقه تکرار کرد. پایان بازی را می توانید بهم بزنید، به خودتان بگویید که بازنده نیستید، مهم نیست نتیجه، گور پدر کنکور اصلا، فقط به خودتان فکر کنید و مثل بازنده ها در یک سوم پایانی مسیر قدم نزنید، همانند همه بدوید و نشان بدهید که چقدر زیبا می دوید. همانند کسی نباشید که خط پایان را نمی خواهد ببیند!

هر کدام از این سناریو به شما می خورد شاید شما جزو اینها نباشید و شرایط خاص دیگری داشته باشید، در هر صورت فقط داد بزنید که من می خواهم برنده باشم. برای خودم برنده باشم.

استاد سلام برای بچه های کنکوری کلاس کنکور در زمینه های مختلف و تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زیست شناسی و ... را در نظر گرفته است , هزینه تدریس خصوصی هر درس را نیز مشخص کرده است.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۳۷
سامان حسینی

تدریس خصوصی به عنوان یکی از شغل های پاره وقت یا تمام وقت بسیار پر طرفدار است، زیرا هر کسی می تواند علم خود را در هر زمینه که هست به دیگران منتقل کند و راهی برای درآمد بیش تر بسازد.

 و البته اساتیدی که سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند و حرفه شان  تدریس خصوصی است. تجربه ای طولانی دارند و می توانند این کوله باری از تجربه را هم در اختیار جوان تر ها بگذارند.

استاد سلام به عنوان سایتی که زمینه اصلی فعالیتش تدریس خصوصی است از سوالات متداول شاگردان و گاهی خود اساتید در راستای تدریس خصوصی خبر دارد و تصمیم دارد که به این سوالات پاسخ دهد تا در حد امکان ابهامات را بر طرف کند.

خب اولین سوال این است هزینه تدریس خصوصی این درس چقدر است ؟

و ادامه سوالات که مابقی اساتید هزینه تدریسشون در این درس چقدر است ؟ اختلاف قیمت ها بر چه اساسی است ؟

اگر به طور کلی بخواهیم نگاه کنیم 4 فاکتور اصلی را در نظر گرفتیم.  فاکتور های اصلی در تعیین هزینه تدریس خصوصی :

  1. تجربه و سابقه تدریس استاد
  2. تدریس به صورت حضوری با مجازی
  3. بعد مسافت
  4. تدریس نیمه خصوصی

به این منظور صفحه ای در سایت است که هزینه تدریس خصوصی هر درسی را کاملا مشخص کرده است و برای رشته های مختلف از تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی شیمی گرفته تا تدریس خصوصی زبان و تدریس خصوصی آیلتس هزینه میانگین را اعلام کرده ایم.

پس می توانید هزینه تدریس خصوصی هر درسی که به دنبال آموزش آن هستید.

و از اساتید محترم استاد سلام نیز خواهشی داریم که هزینه تدریسشان را در پروفایل خود ثبت کنند


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۳۶
سامان حسینی
دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ

سیزده بدر و نکته های آموزشی؟!!


کودکانی شناور در فضای مجازی که محصول دنیای دیجیتالی ساخته دست خود ما هستند، باید ببینند بدون موبایل و تبلت چطور باید ارتباط برقرار کرد، باید قرار اجتماعی خانوادگی و اقوام را سر یک ساعت ببینند و تعهد به قرار را از والدین بیاموزند، باید تعامل و درخواست از دیگران را یاد بگیرند، شکلگیری خوشگذرانی دست جمعی با اقوام را بچشند و طبیعت همراه با جمعیت را با خوشی حس کنند.

نکته اول: تعهد به اینکه سر ساعت مقرری برای خوشگذرانی، همه اعضای خانواده، کوچک و بزرگ، پیر و جوان یک محل باشند؛ یادبگیرند که فقط دوست مهم نیست، فقط منافع مالی و کاری و درسی نیستند که اهمیت دارند، ما تجمع های سنتی هم داریم تا همه مردممان جمع میشوند در پارک و خوش می گذرانند و این خود، میتواند یک هدف اشتراکی باشد.

نکته دوم: روز طبیعت، روز آشتی با طبیعت، روز تاب طنابی بستن بر درخت، روز بازی وسطی خانوادگی، خاطره داشتن از پدر بزرگ و آش مادربزرگ، روز مهمی است که با این وسعت در هیچ روزی از سال در شهر ما تکرار نمیشود پس ترافیکش هم مهم نیست چون با هم بودنش ارزشمند است و دیدن خوشحالی مردم هم با یک هدف مشترک درسی است.

نکته سوم: روز طبیعت یعنی به طبیعت می پیوندم، از زیباییش لذت می برم، تاب میخورم، اما نباید ضربه ای به این طبیعت دلچسب بزنم، نباید لذت من موجب آزار طبیعت که میراث ماست، بشود، زباله را در طبیعت نباید رها کرد و هر قطعه اش را باید صحیح و سلامت دوباره به طبیعت بازپس داد برای وارثان بعدی، برای فرزندانمان، برای خودمان، برای پاکی هوای شهرمان.

نکته چهارم: وقتی بازی وسطی با پدر و مادر و پدر بزرگ و عمو باشد، استعدادهای نهفته ای از هر یک از آنها را می بینیم که هیچ وقت نمی دانستیم و ممکن است، نقاط مشترکی با نوه عموی بابا که هیچوقت ندیده بودیم پیدا کنیم و سن و سال هم کمرنگ میشود تا شناخت بیشتر شود در این بازی دورهمی.

نکته پنجم: آمادگی نهایی برای پیوستن دوباره به زندگی عادی و روزمره، یک خداحافظی سرعتی از استراحت و خوشگذرانی مطلق به سوی درس و مدرسه، یک مرور داستانهای ناتمام از پارسالی که فقط ۱۳ روز پیش بود، به سوی آموزش و مدرسه.
حال کار ناتمام شاید یک کلاس تدریس خصوصی فیزیک باشد یا یک کلاس خصوصی زبان، شاید کلاس ویولن باشد یا استاد خصوصی نقاشی .

باید تازید به سمت رویا و عمل کرد به سمتش با روزمرگیهای ساده، مهم چشم انداز یک تدریس خصوصی است که برای ۱۰ سال بعد تر برای خودت متصوری

کلاس کنکور گرچه انجامش، هدفی یکساله است اما چشم اندازش خیلی در شناخت راه آینده ما تاثیر گذار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۵۸
سامان حسینی

همه فکر می کنند که کمترین منبعی که در اختیار دارند منبع سرمایه و پول است اما کمی به سالی که گذشت نگاه کنید، حسرت چه چیزی را بیشتر از همه می خورید؟ پول یا زمان؟ ثابت شده افراد بیشترین حسرتی که در زندگی خود می خورند حسرت زمان و فرصت های از دست رفته است تا پول و سرمایه. زمان بر خلاف سرمایه منبعی محدود برای افراد است، علاوه بر این نمی توان زمان را خرید یا آن را اندوخت، زمان عمر انسان محدود است، نمی خواهیم با یادآوری محدود بودن عمر انسان کام شیرین نود و شش تان را تلخ کنیم، قصد مان از گفتن این حرفها این است که عمر محدود است پس چرا کاری نکنیم که لذت در این عمر اندک دوبرابر یا چندین برابر شود چرا کاری نکنیم که با اعتماد به نفس بیشتری زندگی نکنیم و اصلا چرا کاری نکنیم که خوش نباشیم؟ این سوالهایی است که بد نیست در ابتدای سال از خود بپرسید.

کلید بهبود زندگی، توجه به توانایی و علایق فردی است

اینکه یک فرد چه کاری می تواند انجام بدهد تا حس خوشی و لذت زندگی اش در بازه زمانی مشخص بیشتر شود پاسخ های متعددی می تواند داشته باشد اما هر پاسخی که مطرح باشد باید معطوف و متوجه فرد باشد و توانایی ها و مهارت های فرد را پرورش بدهد از طرف دیگر از نظر بعد اجتماعی برای فرد موفقیت و کسب سرمایه  و قدرت به همراه داشته باشد تا فرد از بعد های مختلفی حس رضایت داشته باشد. پس نتیجه اینکه فرد باید به خود توجه کند و به سمت پرورش علایق، توانایی های خود برود. قبل از لیست کردن علایق و توانایی های فردی باید واقع بینی را آموخت!

آموزش خصوصی و شغل جدید


نمی شود به سمت علایق و توانایی های فردی به یکباره تغییر جهت داد! تصمیم های خلق الساعه و ناممکن هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نمی گیرند. یک فردی که در تهران زندگی می کند به دلیل خرج و مخارج زندگی نمی تواند به راحتی از کار خود استعفا بدهد و در سن سی سالگی به طور مثال به علایق خود بچسبد! یک فرد به طور عادی روزانه چهل و پنج ساعت از هفته کار میکند پنجاه و شش ساعت در هفته می خوابد، چهارده ساعت در هفته غذا می خورد و اگر بپذیریم که روزانه سه ساعت یعنی هفته ای بیست و یک ساعت صرف امور جاری می کند این مقدار ها را که جمع بزنیم می شود صد و سی و شش ساعت در هفته از صد و شصت و هشت 168 ساعت وقت ممکن در هفته! پس فرد حدودا سی و دو ساعت در هفته برای انجام امور مورد علاقه خود وقت دارد، که البته در شکل بالا به نحو ساده تر زمان برای آموزش و مطالعه توضیح داده شده است، باید یاد گرفت باید سراغ آموزش های شغل های جدید با سرمایه کم رفت، تدریس خصوصی فتوشاپ، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی اتوکد، تدریس خصوصی اکسل، تدریس خصوصی برنامه نویسی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی حسابداری همه مهارتها و درسهایی هستند که پله برای موفقیت را می توانید با آنها بالا روید

 هر چقدر فرد این سی و دو ساعت را مغتنم بشمارد می تواند آن چهل و پنج ساعت کار هفتگی را از آن خود کند و به انسانی تبدیل شود که حدودا از نیمی از هفته خود کاملا رضایت دارد.

چطور می شود یک فیل را خورد؟

پاسخ این سوال که چطور می شود یک فیل را خورد ساده است! پاسخ این است، لقمه لقمه! برای رفتن به سمت علایق و گسترش توانایی های فردی باید گام به گام به پیش رفت. اولین مرحله برای قدم برداشتن به سمت علایق و گسترش توانایی های فردی در راستای نیل به اهداف فردی و رسیدن به موقعیت تثبیت شده در زندگی از نظر مالی و سرمایه، این است که شروع به گسترش توانایی ها و مهارت اندوزی در زمینه مورد علاقه از طریق یادگیری بکنید. با توجه به آن سی و دو ساعت بهترین کم خرج ترین و ممکن ترین راه یادگیری از طریق کلاس های خصوصی است.

کلاس های خصوصی راه برون رفت از وضعیت موجود

کلاس های خصوصی چند مزیت نسبت به سایر روش های یادگیری دارند. اولین مزیت آنها اثر بخش تر بودن آنها است. شما به وسیله یک استاد خصوصی مجرب مسیر مشخص با اهداف کاملا عینی را از نظر زمانی در مدت زمان کمی می پیمایید. در واقع با استاد خصوصی شما سعی و خطا نخواهید کرد. از طرف دیگر استاد خصوصی متناسب با نیاز بازار و همچنین علایق شما گام بر می دارد و کاملا منعطف است و چهارچوب های خشک کلاس های آموزشگاهی را ندارد. مورد اخری که در خصوص دوره های تدریس خصوصی مطرح است این است که از نظر زمان و مکان کاملا منعطف هستند، به یاد داشته باشید شما تنها سی و دو ساعت در هفته برای خود دارید نمی خواهید که آن را در ترافیک و رفت و آمد خرج کنید می خواهید؟

تدریس خصوصی گران است؟ بی خیال!

هزینه تدریس خصوصی نسبت به مهارتی که به دنبال آن هستید مابین دویست هزار تا چهارصد هزار در ماه بیشتر نیست. اما اثر بخشی دوره های تدریس خصوصی به مراتب بیشتر از دوره های آموزشگاهی است. دقت کنید که شما در دوره های آموزشگاهی دو هزینه زمان و پول را انجام می دهید. از طرف دیگر مهارتی که با دوره های تدریس خصوصی کسب می کنید بسیار سریعتر به پول می رسد تا دوره های عمومی! کمی فشار اولیه شاید احساس کنید اما این فشار دائمی نخواهد بود.

یک خلاصه جزئی تا اینجا!

یک جمع بندی تا اینجا بد نیست داشته باشیم، ما تا اینجا گفتیم که فردی که به علایق  توانایی های خود توجه کند قطعا حس رضایت از زندگی بالاتری دارد، این فرد اگر کار داشته باشد نمی تواند به سادگی به علاقه مندی های خود بپردازد چرا که سی و دو ساعت در هفته بیشتر در اختیار ندارد بعد از این مقدمه گفتیم که یکی از راههای برون رفت از این وضعیت گرفتن کلاس خصوصی و اقدام به یادگیری از طریق استاد خصوصی است.  بعد گفتیم که کلاس خصوصی گران نیست! حالا به این رسیدیم که باید مسیر یادگیری خود را طراحی کنیم.

مسیر یادگیری

مسیر یادگیری از طریق یافتن یک استاد خوب می گذرد که در این زمینه می توانید روی کمک استاد سلام حساب کنید، علاقه مندی های اولیه خود را به گونه ای ترتیب دهی کنید که به سرعت به سرمایه برسید تا بقیه مسیر را ایمن تر بگذارنید. در طراحی مسیر خود حتما از استاد مشاوره بگیرد و متناسب با وقت های ممکن برنامه بچینید.

سخن آخر

اگر فکر می کنید رسیدن به آنچه که دوست دارید سختی ندارد، مطمئن باشید شما آن چیز را دوست ندارید و یک تصور زیبا فقط برای خودتان دارید. اما اگر می خواهید با لذت به زندگی ادامه بدهید بدانید که دیر نیست ولی فردا چرا دیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۵۷
سامان حسینی
دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۵۸ ق.ظ

نمونه قرارداد تدریس خصوصی

برای تدریس خصوصی بعد از توافقات اولیه، درست اینست که یک تفاهم نامه هم به امضای دو طرف برسد

در چت آنلاین بارها بارها همکاران گزارش می کنند که استادی که از سایت استاد سلام توانسته است، جهت تدریس خصوصی شاگرد پیدا کند، نیازهای دیگری هم دارد، مانند یک قرارداد تدریس خصوصی خلاصه و با اشاره به نکات عمومی معمول تا بتوانند با شاگرد یک تعهد نامه یا تفاهم نامه تدریس خصوصی داشته باشند.

یک فایل متنی برای قرارداد تدریس خصوصی، برای شما آماده کردیم که با دانلود آن و کمی ویرایش بر اساس رشته تدریس خصوصی، زمان لازم برای تدریس، ساعات و روزهای جلسات، خودتان می توانید این تفاهم نامه را تکمیل نمایید و این قرارداد تدریس خصوصی با فرمت pdf برای شاگرد ارسال کنید، تعهدات خوبست به صورتی مکتوب بین شاگرد و استاد درآید و در اختیار هر دو باشد، تا هم استاد و هم شاگرد صحبتهای اولیه خود را فراموش نکنند.
نام و نام خانوادگی و شماره ملی و آدرس دقیق، شماره تماس استاد و شاگرد باید در قرارداد ذکر شود، قرارداد تدریس خصوصی یا تفاهم نامه تدریس خصوصی باید، امضای شاگرد (یا والدین شاگرد) و استاد را هم داشته باشد.

نمونه قرارداد تدریس خصوصی  را با اعتبار خود در سایت، از فایل زیر دانلود یا خرید نمایید، قیمت فایل : 3 هزار تومان می باشد.

این نمونه قرارداد تدریس خصوصی، یک فایل زیپ شده و با فرمت فایل ورد یا متنی هستش که استاد و شاگرد می توانند برای کلاس های مختلف تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی زبان فرانسه، تدریس خصوصی فتوشاپ، تدریس خصوصی کورل، تدریس خصوصی اکسل، تدریس خصوصی اندروید، تدریس خصوصی عکاسی و .... استفاده نمایند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۶ ، ۰۳:۵۸
سامان حسینی
سه شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۰۵ ب.ظ

مدرسه هوشمند

ورودی نمایشگاه الکامپ دعوت به اجاره غرفه در نمایشگاه تکنولوژی آموزشی را دیدم، اواسط بهمن ماه، اولین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی برگزار شد، هر کس با توان تکنیکی خاصی در جهت آموزش در طبقه زیرین نمایشگاه کانون در سالن حجاب شرکت کرده بود، اجاره سالن همایش کانون برای تکنولوژی آموزشی برای اولین بار! بخش اجرایی نمایشگاه، برای مدیر و معاون و دبیران مدارس، جمعه صبح سرویس رفت و برگشت فرستاده بود تا برای بازدید تکنولوژی های جدید آموزشی سری به نمایشگاه بزنند....
هیچوقت آن سرویس ها پر نشد!

غرفه هایی بود که بورد های بزرگ هوشمند با امکانات خیلی خوب برای استفاده در مدارس داشتند برخی از شهرهای مشهد و شیراز و اصفهان آمده بودند و غرفه اجاره کرده بودند، ولی معلم ها و مدیران مدارس تهران نیامدند بازدید...
این فقط حال کنجکاوی چند روز مهم از تکنولوژی و آشنایی آن با آموزش است.

علت نام گذاری مدرسه هوشمند چیست؟
این مدارس در کلاسهای خود یک بورد یا مانیتور لمسی دارند که پاور پوینت معلم و یا فیلم آموزشی را نمایش می دهد و همچنین برای نوشتن از قلم نوری به جای ماژیک وایت بورد استفاده میشود، یک فلش معلم که همیشه توسط خود او به روز میشود، داخل بورد می رود و تا اینجا خیلی شیک و ترو تمیز است، حالا باید باز برگردیم به این که این تنها سخت افزار آموزشی است، نرم افزار چگونه استفاده میشود؟ چه فیلمی نمایش داده میشود؟ معلم چقدر برای به روز رسانی خود زمان و انرژی دارد؟

هوشمندسازی در تعریف مهندسی نرم افزار یعنی ۳ مرحله باید انجام شود
۱-  ورود اطلاعات حجیم از کاربران، از رفتار مصرف کننده، از مسیرهای پر تردد به یک برنامه یا یک نرم افزار
۲-  انجام پروسه برنامه نویسی و تحلیل داده های حجیم روی اطلاعات دریافتی
۳- گرفتن خروجی مسیرهای درست ، میزان مصرف کاربرها، نحوه استفاده در فرهنگ و در نهایت دریافت اطلاعاتی خاص جهت برنامه ریزی 
بر اساس این تعریف استفاده از بورد هوشمند تسهیل کار یک معلم است برای تمرکز روی دیگر مباحث آموزشی و هیچگاه داشتن یک مانیتور لمسی به تنهایی و بدون نرم افزار و بدون آموزش کاربردی، سازمانی را هوشمند نمی کند.

مدرسه هوشمند


وقتی از آموزش و به روز رسانی استاد و معلم و مربی صحبت می کنیم، باید باز وارد فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش و نحوه رفتار معلم و استاد و توقعات ایشان باشیم.
یک معلم یا استاد سالها درس می خواند و سالها هم حق التدریس می ماند و در ۱۰-۱۵ سال، بعد از شروع کار و تحصیل، با عشق به شغل معلمی طی مسیر می کند تا در این راه به کسب درآمدی معقول و در خور احترام شغلی که دارد برسد و بتواند آینده ای روشن متصور شود! همیشه معلم ها به دنبال کسب درآمد از تدریس خصوصی هستند، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل، تدریس خصوصی حسابان و تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی انگلیسی ... تا جاییکه سایتهای بزرگی بر اساس نیاز معلم و شاگرد در زمینه تدریس خصوصی هم اکنون در این زمینه فعالیتهای گسترده ای دارند.

این سایتها در جهت تدریس خصوصی آنلاین و ارائه مطالب مورد نیاز دانش آموز بسیار فعال عمل می کنند و با تعمق روی این جمله می توان فهمید که چرا یک معلم و مدیر، نمی تواند علاقه مند به نمایشگاه تکنولوژی آموزشی باشد، چرا مدرسه هوشمند فقط به سخت افزار مجهز می شود و کمی کار استاد را راحت می کند ولی دست اندرکاران یک مدرسه همه استفاده ها را از آن نمی توانند ببرند؟! جواب همه اینها حتی می تواند لابه لای خطوط قوانین آموزشی ما باشد، تجهیزات یک مدرسه هوشمند هستند و مبالغ گذافی صرف خرید آن می شود ولی این مدرسه باید بتواند خروجیهای شاگردان را هم آنلاین بر اساس آموزش تحلیل کند، باید فایلهای مورد نیاز دانشجو را در اختیار او قرار دهد، این مدرسه باید بتواند کلاسهای خود را آنلاین در اختیار دانش آموزان غایب قرار دهد، باید بتواند شاگردانی داشته باشد که از اقصی نقاط کشور و یا حتی دنیا برای آموزش درسها به زبان مادری خود به مدرسه خود متصل شوند و هنوز مدرسه هوشمند نتوانسته است، هوشمندی به کار گیری ابزار به روز را به نمایش عمومی بگزارد

این خبر به سفارش ماهنامه دانش امروز نوشته شده است، تا در این سایت برای علاقه مندان نمایش داده شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۰۵
سامان حسینی