استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۲۱ ب.ظ

در روزهای پایانی منتهی به کنکور، منتظر معجزه باشیم؟

طبق برنامه ریزی و قرارهای قبلی، الان می بایست درسهای کنکور و دروس پایه را مطالعه و مرور کرده باشیم. زمان با شتاب پیش می رود و دانش آموزان، نگران تمام نشدن مطالب درسی هستند.

به طور کلی تقریبا 30 روز تا کنکور فرصت باقی است. خیلی ها می پرسند که آیا در این زمان مانده، می شود کار ویژه ای انجام داد؟ به نظرم، منظور این دوستان معجزه است!

اما جواب من به شما، بستگی دارد که شما معجزه را چگونه می بینید. اگر تا بحال هیچ مطالعه ای نداشته اید و توقع موفقیت در بهترین رشته را دارید، باید گفت چنین معجزه ای اصلا اتفاق نمی افتد. اما باید بدانید که در همین 30 روز مانده، خیلی از معادله ها را می توان تغییر داد و رتبه ی قابل قبولی به دست آورد.


راهکارهای پیشنهادی ما:

- با توجه به فرصت کمی که به نسبت چند ماه پیش دارید، متناسب با این زمان، برنامه ریزی دقیقی تنظیم کنید تا بتوانید از این ایام بهره ی کافی ببرید. با توجه به نتایج آزمونهای آزمایشی که تاکنون داده اید، نقاط ضعف و قوت خود را دقیق ارزیابی کنید. ضعف در یک درس، ممکن است به علت نحوه ی نادرست مطالعه ی آن درس یا مربوط به تلاش کم شما در مطالعه ی آن درس است.از درسهایی که در آنها قوی هستید، غافل نشوید تا بتوانید از آنها برای موفقیت، نهایت استفاده راببرید.

- تمرکز و درس خواندن در سکوت یکی از پیشنهادات موثر ماست. تعداد زیاد منابع کمک آموزشی فقط استرس شما را زیاد می کند. حتما تنها منابعی را که به کارتان می آید، جلوی دست داشته باشید.

- در زمان اندک پیش رو،تنها برگ برنده ی شما مطالعه ی دروس عمومی است. این دروس را - چون خیلی زود فراموش می شوند - در زمان باقی مانده تا کنکور به طور جدی مطالعه کنید. از این زمان محدود برای کسب درصدهای خوب در دروس عمومی استفاده کنید. به طور مثال نکات مهم تدریس خصوصی عربی و تدریس خصوصی زبان را مرور کنید.

- مباحث کم اهمیت را کنار بگذارید. منظور مباحثی است که در کنکور کمترین بودجه بندی را دارند.

در پایان اهمیت دو نکته را از نظر ما بدانید:

1- اگر به کلاس تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی حسابان و یا حتی تدریس خصوصی زبان انگلیسی می روید، از استاد خود بخواهید تا سئوالات پر تکرار کنکورهای گذشته را برای شما حل کند.

2-  در زمانهای مرده ای که دارید، نکات مهم و کلیدی دروس عمومی را مرور کنید. مثلا بین کلاس تدریس خصوصی شیمی و تدریس خصوصی عربی، نکات تستس ادبیات فارسی را بخوانید.

استاد سلام برای دانش آموزان کنکوری، آرزوی بهترین نتایج را در آزمون سراسری دانشگاه ها دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۲۱
سامان حسینی
يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ب.ظ

چگونه برای امتحان درس بخوانیم؟


باز فصل امتحان‌ها داره شروع میشه و همه نگران اینکه چگونه شروع به درس خواندن کنند تا به نتیجه مطلوبی برسند . استاد سلام  همیشه همراه دانش آموزان بوده تا به آن‌ها راه و روش درس خواندن در دنیای امروز را نشان دهد استفاده از کلاس های مجازی استاد سلام و جزوه های آموزشی تنها قدم هایی کوچک ولی موثر در یادگیر دانش آموزان در دنیای امروز میباشد و ما در این بخش راه‌های کوتاه ولی مؤثر که کمتر به آن‌ها اشاره شده است را برایتان قرار داده است تا بتوانید مطالعه‌ای بهتر از گذشته داشته باشید.


1-یادداشت‌برداری کنید

گفتن این کار آسان‌تر از انجام دادن آن است اما یادداشت‌برداری خوب کمک فوق العاده ای به یادگیری شما میکند زمانی که مطالعه میکنید. سر کلاس یادداشت برداری کنید همچنین میتوانید صدای معلم خود را ضبط کنید اما اجازه ندهید یادداشت برداری ذهن شما را از گوش دادن منحرف کند. یادداشت های خود را روزانه و درست بعد از کلاس مرور کنید . اینکار به یادگیری شما کمک فوق العاده ای می کند.


2-در مورد نحوه امتحان از معلم خود سوال بپرسید

اینکه سطح امتحان به چه صورت است موضوعات مهمی که در صحبت هایشان به آن اشاره میکنند را یادداشت کنید.

3. چراغ ها را روشن کنید

مطالعه در اتاق تاریک اصلا توصیه نمیشود. چراغ ها را در شب یا در زمان مطالعه روشن کنید. پنجره را باز کنید. مردم گرایش و تمرکز بیشتری دارند زمانی که محل مطالعه روشن تر و اکسیژن تازه وارد شود همچنین مقداری خیلی کم سر و صدا ی اطراف نیز بهتر است باشد.

4.غذای سالم و سبک بخورید

یک صبحانه متعادل و پر از پروتین بدون چربی، سبزیجات ، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها بسیار مفید میباشد. نمونه یک صبحانه شامل املت اسفناج با ماهی سالمون و نان تست و موز میباشد.

5. مطالعه را بخشی از عادات روزانه خود کنید

هر روز زمانی را برای مطالعه اختصاص دهید اینکار باعث میشود تا دیگر در شب امتحان یک دفعه نیاز به خواندن مطالب زیادی نباشید. برنامه ریزی برای زمان مطالعه مانند قرار گذاشتن یا رفتن به کلاس باعث میشود انگیزه برای ادامه اینکار داشته باشید.

6. در اتاقی تمیز، ارام و مرتب درس بخوانید 

از هر چیزی که باعث عدم تمرکز شما میشود دوری کنید . چک کردن شبکه های اجتماعی و پیغام های تلفن همراه در زمان مطالعه خطرناک میباشد و باعث عدم تمرکز شما میشود.

7. زودتر به محل امتحان بروید

شما حداقل به 10 دقیقه زمان برای جمع آوری افکارتان قبل از امتحان نیاز دارید .

8. از فلش کارت استفاده کنید

 اگر شما شروع به آموختن زبان انگلیسی کرده اید برای یادگیری گرامر و لغات و به خاطر سپردن آنها بهترین راه استفاده ا ز فلش کارت است و بهترین وسیله برای مرور قبل از شروع امتحان میباشد.

9. از خودتان راجع به درس سوال بپرسید

اینکار به شما کمک میکند تا مواردی که مطالعه کرده اید را به خاطر بسپارید. سوالاتی از خود بپرسید که میدانید به جواب آنها مسلط نمیباشید سعی کنید جواب سوال ها را با صدای بلند بدهید.

10.  به جای معلم خود فکر کنید

 اینکه معلم ممکن است از کدام قسمت ها سوال بیشتری بدهد و بر روی کدام قسمت ها تاکید بیشتری داشته است. به عنوان مثال شما به کلاس کنکور میروید خود را جای طراح های سوال بگذارید و خود را به چالش بکشید.

استاد سلام با تیمی از معلمان و استادان مرجع در زمینه ی تدریس خصوصی از جمله  تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی تافل، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی آیلتس و ... در خدمت دانش آموزان عزیزی است که می خواهند آموزش های خاص را از معلمان خاص بگیرند.  




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۲
سامان حسینی
يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰ ب.ظ

6 ویژگی یک معلم مرجع در عصر دانش آموزان آن لاین!

در عصر پیش رو، آنچه در حوزه ی آموزش جلب توجه می کند، علاقمندی زیاد دانش آموزان به یادگیری مطالب به صورت آن لاین و در فضای مجازی است. از آنجا که این دانش آموزان طیف گسترده ی بازار هدف ما معلمین هستند، خوب است درباره ی این فضا و پیشرفت در این حوزه بیشتر بدانیم.

از رموز موفقیت در هر بازاری، دانستن پیچ و خم ها یا به اصطلاح مسلط بودن بر شرایط حاکم بر بازار است. تمام فرغ التحصیلان تمام رشته ها در تمام دانشگاهها، پس از ناامید شدن در یافتن شغلی متناسب با آنچه سالها برایش وقت و هزینه گذاشته اند، رو به وادی آموزش می آورند و هر یک با جزوه ای دستنویس و یکی دو دانش آموز شروع می کنند. از تدریس خصوصی ریاضی گرفته تا تدریس خصوصی شیمی و تدریس خصوصی حسابان. حتی آنها که زبان انگلیسی بهتری دارند، به سراغ تدریس خصوصی زبان انگلیسی می روند. اینگونه، بازار آموزش و تدریس خصوصی شلوغ و پراز رقیب خواهد شد. اینجاست که هر کس که بتواند کارش را در فضای مجازی گسترش دهد، گوی سبقت را ربوده است.

اما سوال اینجاست که هر کدام از این معلم ها چقدر به این کار ادامه خواهند داد؟ یا اصلا چقدر در کاری که انتخاب کرده اند درجه یک و برجسته می شوند؟ اصلا اینجور بپرسم که آیا یک معلم یا مدرس مرجع می شناسید؟

استفاده از لغت مرجع را در مورد برخی کتابها شنیده بودیم، اما مدرس مرجع، واژه یا کلید واژه ی جدید و بسیار مهمی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

یک مدرس مرجع، معلمی است که در حوزه ی فعالیت خود جزو درجه یک هاست یا به عبارتی تراز اول است. و این فقط شامل مسلط بودن بر مطالب یا ارائه ی خوب درس نیست.

یک سوال مهم...

چگونه می توانیم یک مدرس مرجع باشیم؟

در اینجا 6 ویژگی معلم یا مدرس مرجع را به اختصار توضیح خواهیم داد.

 یک – یک مدرس مرجع، توسط بسیاری از مدرسان و معلمان دیگر رصد می شود و پیوسته آنچه ارائه می دهد، محل رجوع دانش آموزان و خصوصا همکاران وی است. لزوما هم این مراجعه کنندگان، مدرس را از نزدیک نمی شناسند.

دو – مدرس مرجع، به واسطه ی دانش آموزان و مراجعین بسیار زیاد خود، دغدغه ی مالی ندارد.

سه – یک مدرس مرجع، روحیه و شخصیتی پیشرو و رهبر دارد. به آنچه می گوید معتقد بوده و قاطع است. به دیگران کمک کرده و آنها را به انجام کار، تشویق می کند.

 چهار – یک تحلیلگر حرفه ای است و مدام در حال بررسی اتفاقات مربوط به حوزه ی فعالیتش است.

پنج – همیشه در حال تولید محتواست. این محتوا ممکن است یک مقاله باشد یا یک فایل صوتی یک دقیقه ای. حتی ممکن است یک عکس در صفحه ی اینستاگرامش بگذارد. استاد مرجع در مسافرت و تعطیلات هم اگر ایده ای برای ارائه داشته باشد، بی درنگ طرفداران و هوادارانش را بهره مند می کند. اگر موضوعی او را ذوق زده کند، آن را حتما با دیگران در میان می گذارد.

شش – روی محتوای ارائه شده وسواس زیادی دارد. یک مدرس مرجع به لحاظ حساسیتی که در ارائه ی محتوا دارد، مثلا در هر یک ساعت تدریس خصوصی شیمی، یک ساعت محتوای خالص برای آموزش خواهد داشت.

 برای اینکه ببینید مدرس مرجع هستید یا نه، باید سه ویژگی بارز را در خودتان ارزیابی کنید.

. کمک کردن به دیگران.

. ایجاد تغییر در دیگران.

. جلب اعتماد دیگران.

استاد سلام با تیمی از معلمان و استادان مرجع در زمینه ی تدریس خصوصی از جمله  تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی آیلتس و ... در خدمت دانش آموزان عزیزی است که می خواهند آموزش های خاص را از معلمان خاص بگیرند.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۰
سامان حسینی

مقوله آموزش پیچیدگی های خاص خودش را دارد، استاد خصوصی و برنامه های آموزشی از مهمترین راههای یادگیری هستند، استاد سلام در هر دو زمینه شدیدا فعال است، هم در پیدا کردن استاد خصوصی و رتبه بندی اساتید فعال است و خدمات مشاوره ای برای پیدا کردن استاد به خواهان آموزش می دهد و هم اینکه افرادی که توانایی تدریس دارند را معرفی می کند و برای آنها برند سازی می کند. در استاد سلام همه چیز به صورت اتوماتیک است، بهترین استاد ها را به سادگی و بدون هیچ مسئله خاصی می توانید هم پیدا کنید، هم ازشون درخواست تدریس کنید، از طرف دیگر اساتید دیگر نیز به سادگی می توانند توانایی های خودشان را ثبت کنند و اطلاعات خود را در معرض نمایش قرار داده و  به علاقه مندان و خواهان تدریس خصوصی دسترسی داشته باشند.

دیگر خدمت استاد سلام به همه افرادی است که می خواهند در زمینه برگزاری رویداد های آموزشی فعالیت کنند، در استاد سلام به واسطه ارتباط نزدیکی که با آموزشگاه های و سالن های وجود دارد اول به سادگی می توانید سالن اجاره کنید، سالن هایی که قیمت کمتری دارند. مسئله دوم این است که به واسطه اینکه استاد سلام در زمینه آموزش با بسیاری از آموزشگاهها ارتباط نزدیکی دارد به راحتی می توانید به پیش فروش دوره و کلاس، بپردازید و علاقه مندان زیادی را به سمت رویدادتان بکشانید.

ولی مشکل پذیرایی از مهمان هاتان هنوز پا برجاست، می خواهیم سرویس سایت سفارش آنلاین پذیرایی میوا را به شما معرفی کنیم.

با استفاده از سرویس سفارش آنلاین پذیرایی میوا برای انواع مراسم تان می توانید پذیرایی سفارش بدهید. پذیرایی ها در میوا در جعبه های متنوع قرار می گیرند، با میوا به راحتی می توانید به سبد بزرگی از محصولات دست پیدا کنید و هر آنچه که می خواهید را جلوی مهمان هایتان بگذارید. علاوه بر این می توانید از بسته های آماده میوا نیز متناسب با مراسم تان بهره ببرید. قطعا قیمت بسته های پذیرایی که در میوا سفارش می دهید  به صرفه تر خواهد بود.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت میوا سر بزنید.

میوا و استاد سلام برای راحتی شما، ابزارهای لازم را براتون فراهم خواهند کرد.

قدمهای مهم برای برگزاری یک رویداد :

  1. تاریخ برگزاری کلاس و دوره یا همایش خود را مشخص کنید: دقت کنید که کلاس و یا همایش شما برای چه گروه سنی هست، دقت کنید به تقویم کشورمان تا تداخلی با تعطیلات و بین التعطیلات هم نداشته باشد، مگر برای کلاسهای حیاتی مثل کلاس کنکور

  2. با استاد یا استید دوره برای تاریخ کلاس یا همایش هماهنگ کنید و حتما گزینه های جایگزین هم داشته باشید

  3. محل برگزاری دوره یا کلاس را مشخص کنید: گاهی ممکن است بخواهید اجاره کلاس کنید، یا اجاره سالن همایش، یا اجاره سالن کنفرانس، این بستگی به بودجه شما دارد، ممکن است یک کلاس 40 نفری اجاره کنید و یا نیاز به یک سالن خیلی شیک داشته باشید که در بخش اجاره فضای سایت استاد سلام موارد خوب و برگزیده را به راحتی با عکس و جزئیات پیدا می کنید

  4. اطلاع رسانی برای شاگردان و شرکت کنندگان از هر دو طریق آفلاین و کلاس مجازی، دوره و کلاس خود را در سایت استاد سلام ثبت کنید،لازم است بدانید بازدید کنندگان سایت استاد سلام افراد دنبال درس و دانشگاه هستند و به مباحث درسی مثل کلاس تقویتی و کلاس کنکور و کلاس زبان بیشتر علاقه مند هستند، سر فصل ها را به خوبی معرفی کنید، شماره تماسی بنویسید که می توانید همیشه پاسخگو باشید

  5. برای پذیرایی از شاگردان هم خوب فکر کنید: خوبست یادمان باشد درمیان یک کلاس زبان مثلا حتما نیاز است از خودمان پذیرایی کنیم تا انرژی کافی برای ادامه پیدا کنیم، به هیچ عنوان نمیشود این مقوله را نادیده گرفت برای پذیرایی هم خوبست با یک مرکز آنلاین که ترو تمیز پذیرایی می کند ارتباط بگیرید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۲۴
سامان حسینی
يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ق.ظ

در روز معلم تدریس بار دیگر متولد می شود

برش اول : در روز معلم، تدریس بار دیگر متولد می شود

اینکه روزی را جشن می گیریم که در آن حکیم فرزانه آیت الله مطهری در آن شهید شد کمی در ابتدا عجیب به نظر می رسد. ولی بیایید جور دیگری به این مسئله نگاه کنیم. ما در زندگی عادی می پذیریم که با مرگ تاثیر انسان ها از بین نمی رود، وقتی عزیزی را از دست می دهیم تا سالها یاد او را همراه خود داریم و همیشه حضور نامرئی اش را حس می کنیم، گویی برای ما مرگ تولدی دوباره است، تولدی که اجازه می دهد بار دیگر به زندگی نگاه کنیم، این روز روز کشته شدن معلمان تاریخ ایران است، در این روز ما به تاریخ قول می دهیم که یاد آن معلمان دلسوز را تا ابد همراه خود نگه داریم و از آنها همواره به نیکی یاد کنیم.


برش دوم : تقویم ما را به خاطرات معلمان می برد

این روزها بسیار بسیار در حال بمباران شدن توسط اطلاعات بیرونی هستیم، ما هر روز بمباران می شویم و از یاد می بریم چه چیزی دیشب  خوردیم، صبح چطور بلند شدیم، وجود تقویم ها اینجا به کار می آید که دقیقا یک روز یک سیلی به ما بزند و به ما بگوید امروز روز معلم است، کمی یادت بیاید چه کسانی در زندگی تو تاثیر گذاشتن بعد به ما می گوید می خواهی در زندگی دیگران ماندگار باشی باید کاری کنی در حد و اندازه های آموزش و تدریس خصوصی تا اثرش تا سالیان زیادی همراه تاریخ باشد.

                                                 روز معلم

برش سوم: خاطرات با معلم در روز معلم زنده می شوند

روز معلم، روز یاد دهنده ها فقط نیست، روز ما دانش آموزا، دانش جو ها، مهارت یاد گیرنده ها هم هست، مایی که نشستیم و یاد گرفتیم، نشستیم و در سر کلاس ها شیطنت بازی در آوردیم، مایی که خوابیدیم دیر بیدار شدیم و سعی کردیم با صورت نشسته برویم سر کلاس، وقتی صحبت از روز معلم می شود شما همه خاطرات روز های دانش آموزی یا دانشجویی جلوی چشم هایتان نمی آید؟


برش چهارم: روز معلم، روز یاد دادن است

روز معلم، روز یاد دادن نیز هست، قبلا پروسه معلم شدن تنها در اختیار آموزش و پرورش بود، این سازمان بود که معلوم می کرد چه کسی معلم است و چه کس دیگری نیست، از طرفی برای بعضی از مهارت ها چون تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی زبان انگلیسی  و ... اصلا معلم معرفی نمی کرد. اما امروزه با پلتفرم استاد سلام همه می توانند لذت یاد دادن را بچشند. در استاد سلام به واسطه اعتباری که دریافت می کنید به دانش جو ها و دانش آموزها معرفی می شوید و یک جلسه رایگان توانایی خود را در معرض آن دانش آموز یا دانشجو می گذارید، اگر انتخاب شدید آن مسیر را با دانشجو یا دانش آموز می روید و قدم در راه معلم شدن می گذارید. استاد سلام وجود خود را به شما معلم ها تقدیم می کند و می داند هر خدمتی بکند نیز باز کم است.

برش پنجم: استاد سلام تا ابد با استاد ها

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی با خدمت به شما، روز معلم را گرامی می دارد، باور کنید ساعت ها پشت این سایت زحمت بوده تا خدمت به شما بشود افتخار ما، شمایی که حق زندگی به گردن ما بچه های ما، فامیل ما، هم وطن های ما  دارید.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۲۳
سامان حسینی
سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۲۶ ب.ظ

خاطره من از روز کنکور

چیزهایی که می خواهم از روز و شب کنکور برایتان بگویم دقیقا برای من اتفاق افتاد! من برای کنکور ارشد خودم رو اماده کرده بودم، کنکور من ساعت هفت و نیم صبح شروع میشد، من شب کنکور با اینکه خیلی هم خسته بودم فکر کردم که کمی درس بخونم، آخه استرس کنکور من رو رها نمی کرد، فکر می کردم آروم میشم، برای همین شروع به خوندن کردم، کمی درس ها رو بالا و پایین کردم تا شاید استرسم کمتر بشه، تو خوندن هام احساس کردم دارم آروم تر میشم ولی دوست داشتم بخونم و بیشتر بخونم، هرچی بیشتر میخوندم فکر می کردم چیزی بود که بیشتر بخونم، تو این حالت بودم که ساعت رو نگاه کردم و دیدم ساعت شده ده و نیم شب، تصمیم گرفتم که شام سفارش بدم، نمی دونم چی شد که به فکر یه پیتزای آمریکایی افتادم، زنگ زدم و سفارش دادم، تا غذا بخواد بیاد تقریبا ساعت یازده و پانزده دقیقه شده بود. بعد تا به خودم بجنبم و در تخت خوابم دراز بکشم ساعت شده بود دوازده و نیم! بعد از اون نمی دونم چرا خوابم نمی برد، من اونوقت باز کتاب دست گرفتم به امید اینکه بخوابم نمی دونم چی شد که سر کتاب بیهوش شدم و دقیقا ساعت هفت و ربع از خواب بیدار شدم.

 بیدار شدن همانا و بدون صبحانه رفتن به سمت کنکور همان! بعد دربست گرفتم، مسیر منتهی به محل برگزاری شدیدا ترافیک بود و اینکه می ترسیدم دیر به جلسه برسم! وقتی هم پیاده شدم فهمیدم محل آزمون در انتهای محوطه دانشگاه هست و باید مسافتی رو پیاده برم، خلاصه خیس عرق رسیدم به سر جلسه کنکور، بدون اینکه صبحانه خورده باشم بدون اینکه چای خورده باشم و از همه صورتم عرق می ریخت و حسابی گرمم شده بود. سعی کردم خودم رو اروم کنم و با ابی که دم ورودی بهم داده بودن کمی خودم رو خنک کردم، دستهامو خشک کردم چند دقیقه بعد کنکور برای من شروع شد. کمی آشفته بودم چیزی به ذهنم نمی اومد، هیچی ! قفل کرده بود مغزم ولی من برای بردن اومده بودم، اومده بودم رتبه ام تک رقمی باشه، خودمو جمع کردم، آهسته و آروم شروع کردم به ذکر گفتن، یک دقیقه ذکر گفتم و بعد شروع کردم به تست زدن، همه چیز خوب پیش می رفت؛ سعی می کردم اول آن چیزهایی که بلد بودم را حل کردم، بعد به سراغ بقیه تست ها رفتم،  هر چه از کنکور می گذشت حس بهتری داشتم.ولی یک مراقب بالای سرم پشت سر هم با دوستش حرف میزد و این به شدت رو اعصاب من بود! کنکور هر چه بود تمام شد ولی برای من چند درس داشت که به شما بگویم.

1. روز قبل از کنکور هیچ کاری نکنید!

من اگر به گذشته بر می گشتم قطعا روز قبل از کنکور هیچ کاری به جز ورزش صبحگاهی نمی کردم تا شب را زود تر بخوابم و اینقدر استرس را نبینم.

به خصوصی مرور مطالب که در تدریس خصوصی دروس سنگین تر داشته اید مثل تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی زبان

2.حتما صبحانه بخورید!

فرایند کنکور شدیدا انرژی بر هست و شاید دانسته های شما به خاطر عملکرد پایین مغز چندان به دردتان نخورد، حتما صبحانه یا موارد شیرین بخورید تا قندتان در زمان کنکور بالا باشد.

3.مسیر رفتن به سمت کنکور را پیش بینی نکنید!

 من فکر می کردم مسیر رسیدن به محل کنکور کوتاه و بی ترافیک باشد!ً در حالی که اصلا اینجور نبود و شدیدا این مسئله به من استرس وارد کرد. روز قبل از کنکور اگه به محل کنکور بروید خیلی خوب خواهد بود!

4. ذکر بلد باشید

 حتما ذکری زیر  لب داشته باشید تا استرس شما را از پای در نیاورد، شک نکنید که این مسئله می تواند آرامش زیادی نصیبتان کند. ذکر من این بود" هیچ کس نمی داند می رود یا بر می گردد"

5.با مراقبان درگیر نشوید!

 کاری به کار اطرافیان نداشته باشید سعی کنید بر روی کار خود متمرکز باشید و در صورت اذیت کننده بودن وضعیت با خواهشی در خواست کنید که آرامتر باشند! در هر صورت کاری به آنها نداشته باشید.

این نکته را در کلاس درس و تدریس خصوصی هم باید رعایت کنید مثل تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی زبان

6. آرام باشید

 سعی کنید آرام باشید و در طول کنکور به راحتی رفتار کنید، آب بخورید و اگر سوالی برایتان سخت باشد به راحتی از آن بگذرید چرا که سختی برای همه است و کلی سوال آسان شاید برای شما موجود باشد.

سخن آخر اینکه، کنکور را با آموزش های پشت سر هم و میزان بالای یادگیری می توانید به راحتی از مقابل بردارید اگر مثل یک حرفه ای عمل کنید!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۲۶
سامان حسینی
يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶ ق.ظ

کادو روز معلم از جنس هیجان و مهربانی


امسال هدیه متفاوت به معلم خود بدهید، هدیه ای از جنس هیجان، از نتیجه کارگروهی بچه ها هم می تونه باشه، شادی یک معلم وقتیه که ببینه شاگردها بلدند با هم هماهنگ باشند، بلدند کار تیمی انجام بدهند، حالا کار تیمی می تونه تزئین کلاس باشه، میتونه تمیز کردن کلاس و میز معلم باشه، میتونه کار قشنگی برای خنداندن و خوشحال کردن باشه. حالا چقدر تماشایی وقتی شاگردهای کلاسهای پایینتر برای معلمشون دارند فکر می کنند.

اگر از یک سمت دیگه به این ماجرا نگاه کنیم، آیا بچه هامون را داریم طوری تربیت می کنیم که دوست داشته باشند فرد دیگری را خوشحال کنند؟! آیا حس نوعدوستی را بهشون تو خونه آموزش دادیم؟ که تدریس خصوصی نوعدوستی فقط در آغوش خانواده ممکن است

خوشحال کردن معلم از مسیر دوست داشتنش بدون کادو برای معلم هم ممکن هست. با یک نامه با دستخط خود شاگرد، تشکر و ادای احترام خالصانه بابت همه آموزش های مثلا تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی حسابان

با یک شاخه گل از گلدان تزئینی خانه، این ادای احترام نه به خاطر کم کردن هزینه تدریس خصوصی است و نه برای بیشتر نمره گرفتن! جوابش هیجان و خوشحالی استاد است.

معلمی، از جنس معلم با اشتیاق و شوق به بچه ها و علاقه به پرورش و یاددادن، از کلاسش انرژی میگیرد و از احترام والدین آزادی عمل می یابد و هیچ مانعی جلودار کار خوبش نمیشود، پس هدیه ای برای خوشحال کردن این معلم به او انرژی دو چندان میدهد وقتی بداند خود شاگرد با توانایی و افکار خودش به فکر هدیه افتاده و مهیا کرده است.

معلم هر رشته ای که تدریس کند، چه تدریس خصوصی باشد و چه در کلاس درس دهد، همیشه از شاگرد یا شاگردان خود انرژی میگیرد و مصداق خوبیست برای: مستمع، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد؛ حالا چه در تدریس خصوصی فیزیک باشد، چه تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی حسابان و تدریس خصوصی ریاضی و چه برای یادگیری مهارت و در تدریس خصوصی شنا و تدریس خصوصی پیانو و ... پس افکار مثبت را زمان تدریس جریان بدهید تا معلم خوب سیل اطلاعات را سرازیر کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۳۶
سامان حسینی
جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴ ب.ظ

تبلیغ تدریس خصوصی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قسمت مهمی از پروسه وارد شدن به تدریس خصوصی ، تبلیغ کردن برای شغل تان است. چرا که شغل تدریس خصوصی تابلویی آویزان فرد نمی کند. اهمیت تبلیغ برای تدریس خصوصی، برای این شغل بسیار بیشتر از سایر شغل ها است چرا که تبلیغ تدریس خصوصی توسط یک فرد انجام می شود و برخلاف سایر شغل ها که تبلیغ برای یک مجموعه است تبلیغ برای یک فرد است. از این رو بخش مهمی از تدریس خصوصی با مقوله پرسنال برندینگ مرتبط است. در این مقاله کوتاه می خواهیم چند فاکتور برای تبلیغ را با یکدیگر مرور کنیم. ابتدا به راههای تبلیغ خوب می پردازیم(راههای تبلیغ از خود تبلیغ عموما مهمتر هستند) بعد به تبلیغ خوب خواهیم پرداخت.

1.داشتن یک پروفایل آنلاین

اولین ویژگی خوب در زمینه تدریس خصوصی این است که افراد باید بتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند، پس باید به خودتان نشانی در اینترنت بدهید، بهترین راه عضو شدن در استاد سلام است سایتی که در زمینه تدریس خصوصی جزو نتیجه اول گوگل است و چهارراه تدریس خصوصی به شمار می رود. سعی کنید همه توصیه هایی که استاد سلام در زمینه پر کردن پروفایلتان به شما می کند را انجام بدهید چرا که با رعایت چنین ویژگی هایی به خوبی می توانید در درسترس افرادی که در گوگل به دنبال شما می گردند باشید، اینروز ها مردم و کاربران اینترنت شفافیت میخواهند، هزینه تدریس خصوصی را هم بنویسید.


2.کارت ویزیت، سربرگ و ..

نداشتن یک کارت ویزیت در دنیای تدریس خصوصی همانند یک فاجعه است، فرض کنید شما یک استاد تدریس خصوصی زبان آلمانی هستید، یا تدریس خصوصی فیزیک، یا تدریس خصوصی زبان، یا تدریس خصوصی حسابان، شما برای خود حتما یک کارت ویزیت تهیه کنید، این کارت ویزیت به خوبی می تواند معرف شما باشد، اگر کمی ذوق و سلیقه داشته باشید می توانید سربرگی به نام خود چاپ کنید، سربرگ نشان از اهمیت شما به مقوله تدریس خصوصی می دهد، می توانید قرارداد آماده تدریس خصوصی را از استاد سلام دانلود کنید، تا خیلی ترو تمیز روی سربرگ خود این قرارداد را بنویسید و قرارداد تمیز و مرتبی ببندید، امتحان کنید این راه را ضرر نخواهید کرد.

3. در شبکه های اجتماعی فعال باشید

اگر می خواهید خوب برای خود تبلیغ کنید، سعی کنید به وسیله شبکه های اجتماعی زیست خود را با تدریس خصوصی که شغلتان است پیوند بزنید، سعی کنید به وسیله این شبکه ها به طور نامحسوس به همه بگویید که تدریس خصوصی شغل دومتان یا اولتان هست، در صفحه پروفایل شما در استاد سلام، امکان انتشار صفحه خود در صفحه های شبکه های اجتماعی را دارید! مانند شکل زیر،و البته در شبکه های اجتماعی می توانید کنار آن، از تجربیات خودهم بنویسد و سعی کنید زیر پوستی عمل کنید. شبکه های اجتماعی یک بازار بالفعل هستند که نمی توان آنها را دست کم گرفت.

حتما تصویر زیر برای شما آشنا میشود اگر قصد حضور در اینترنت را به عنوان استاد داشته باشید:


تبلیغ تدریس خصوصی در شبکه های اجتماعی

4. تبلیغ خوب و ویژگی های عمومی آن

تبلیغ خوب، تبلیغی است که توانایی های شما را به خوبی تشریح کند، به خوبی سابقه شما را نشان دهد، همچنین حرفه ای بودنتان را به رخ بکشد در ضمن به همه اعلام کند که شما تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی پیانو، تدریس خصوصی فتوشاپ، تدریس خصوصی حسابان و ...  را جدی گرفته اید و از آن امرار معاش می کنید. از طرف دیگر تبلیغ خوب، تبلیغی است که شدیدا بتواند شما را فردی موجه در زمینه تدریس خصوصی نشان بدهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۱۴
سامان حسینی
سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۲۱ ق.ظ

هدیه برای معلم

دهه شصتی ها خوب یادشان هست که قدیمها! روز معلم برای خودش مراسمات خاصی داشت

تدریس خصوصی, هدیه روز معلم:مراسم خاص، آداب و رسومی که سالها اگرچه تغییری نکرد، اما تکراری و از رونق افتاده هم نشد. یادم هست که حوالی روز معلم و در جهت هدایت افکار به هدیه معلم، اصلا هفته ی معلم داشتیم. گرچه روز 12 اردی بهشت اولین و مهمترین روز بود و کلاس و درس رسمیت چندانی نداشت.

خبری از تدریس خصوصی اون معلم ها نبود، خبری از هزینه تدریس خصوصی نبود، برای  روز معلم، همه چیز از صبح همان روز شروع می شد. هر کس به فراخور یا از باغچه ی حیاط خانه دسته ای گل می چید یا از گلفروش سحرخیز محله شاخه ای گل سرخ با تزئین گل سفسد عروس همراه داشت. به جز گل، بازار هدیه نیز رونق داشت. تمام فروش جوراب زنانه یا مجسمه های رنگی و یا روسری حریر آن روز برای خانم معلمها بود. آقا معلم ها شاید کمتر هدیه می گرفتند یا من نمی دانم!

همه ی جلوه های ویژه ی آن روز هم تخم مرغهایی بود که با احتیاط خالی شده بودند و پر از کاغذ های خرد رنگی بودند. روز معلم، درست موقع وارد شدن معلم، تخم مرغ را به سقف کلاس می کوبیدیم و خرده های رنگی کاغذ در هیاهوی شادی ما بر سر و روی معلم می ریخت. الان برایم جالب است که معلم ها با اینکه می دانستند توی کاغذهای رنگارنگ کادوی ما چیزی جز جوراب یا مجسمه نیست، اما از باز کردن هدیه ها خیلی خوشحال می شدند.

سالهاست با شروع اردیبهشت ماه، در مدرسه ی دخترم جلسه برگزار می کنند و نمایندگان کلاس مبلغ گزافی را طلب می کنند تا برای معلم، هدیه ای درخور! تهیه کنند. اما از شور و شوق بچه ها و شعف معلم ها در این روزبزرگ خبری نیست.

شما برای روز معلم چه می کنید؟ برای همه ی معلم ها هدیه می گیرید؟ یا استاد خاصی را برای هدیه دادن انتخاب کرده اید؟

من یک پیشنهاد دارم. برای همه ی معلم هایتان یک یادداشت بنویسید. فرقی نمی کند معلم ریاضی مدرسه باشد، معلم تدریس خصوصی باشد،  یا معلم تدریس خصوصی فیزیک. حتی به نظر من برای معلم خصوصی آیلتس خود نیز یادداشت تبریک بنویسید. اگر به کلاس خصوصی گیتار یا کلاس خصوصی ویولن می روید، این عزیزان را فراموش نکنید.این یادداشت می تواند حس شما را نسبت به معلمتان بیان کند ضمنا مراتب قدردانی خود را از زحمات معلم تان بیان می کند. می توانید یک کارت پستال فوق العاده را نیز با گشتن در شهرکتاب ها یا کافه کتاب ها با این یادداشت همراه کنید. نوستالژی کارت پستال برای معلم شما خاطره ی خوبی را زنده خواهد کرد. برای معلم کلاس آن لاین خودتان نیز می توانید یک ایمیل بزنید.

اما اگر دلتان راضی نمی شود و می خواهید هدیه بخرید، لطفا سنگ تمام بگذارید. به نظرم اگر میزان پولی که برای خرید هدیه در نظر دارید به اندازه ی هزینه تدریس خصوصی یک جلسه از همان درس باشد، منصفانه است. 

هر چه می کنید، یادتان باشد که در این روز از پدر و مادر خود نیز قدردانی کنید. معلمان به حقی که خیلی چیزها بی توقعی خاص با تدریس خصوصی هر روزه به شما آموخته  اند.

استاد سلام، این مناسبت فرخنده را به فال نیک می گیرد و مراتب قدرشناسی خود را از تمام معلم های عزیزی که با ما همکاری می کنند، اعلام می دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۲:۲۱
سامان حسینی
دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۳۱ ب.ظ

دختران عزیز، قهرمانی مبارک...

این جمله که « عقل سالم در بدن سالم است » همان بار اول که خوانده یا شنیده می شود، آدم را به فکر ورزش کردن می اندازد.انسانها به نظر من دو دسته اند. ورزشکاران و آنها که ورزش را دوست دارند اما فرصت یا همت ندارند. من خودم از دسته ی دوم هستم و واقعیت این است که پای همتم می لنگد تا اینکه فرصتش را نداشته باشم. هر بار هم با شنیدن خبر پیروزی فرد یا تیمی در مسابقات داخلی و خارجی، عزمم را جزم می کنم تا بلاخره در باشگاه نزدیک خانه ثبت نام کنم و از قافله ی ورزشکاران عقب نمانم....

دیروز که خبر قهرمانی تیم تکواندوی دختران ایران در آسیا را شنیدم، کلی ذوق کردم. پیروزی همه ی ورزشکاران شور و شوقم را برمی انگیزد اما دختران سرزمینم که اینگونه می درخشند، اصلا حالم را جور دیگری می کند.قیافه های مصمم بچه های این تیم را که نگاه می کردم، دیدم همه در سن و سال دبیرستان هستند. اکثر دختران توی این سن مشغول یا دلواپس کنکورند. سر کلاس یا تدریس خصوصی نشسته اند یا مشغول گذراندن کلاس تدریس خصوصی زیست  و تدریس خصوصی فیزیک هستند. اگر ازشان درباره ی ورزش بپرسی، همه می گویند انشالله بعد کنکور...اصلا خیلی ها به ورزش فکر هم نمی کنند چه برسد موکولش کنند به بعدا...

دوستان عزیز نوجوانم، درس و ورزش مکمل و لازم و ملزوم یکدیگرند. تمام دختران عضو تیم ملی تکواندوی ایران از بهترین دانش آموزان سراسر ایران هستند و درس و دانشگاه دغدغه ی مهم زندگی آنهاست. اما گوشه ای از ذهن و قلبشان را به ورزش داده اند تا سالم زندگی کنند و برای سرزمینشان افتخار بیافرینند.

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی، با آرزوی سربلندی همه ی دختران ایران زمین، قهرمانی آسیا و افتخارآفرینی شادی بخش این عزیزان را به همه ی مردم ایران و مخصوصا زنان و دختران شریفش، تبریک می گوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۳۱
سامان حسینی