استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها
دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ب.ظ

تفاوتهای تحصیل در دبیرستان و دانشگاه


اکثر کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به دانشگاه می روند، خیلی زود به تفاوتهای بین تحصیل در دبیرستان و دانشگاه پی می برند. دانشگاه به نسبت دبیرستان از ماهیتی متفاوت برخوردار است و نوع تحصیل در دانشگاه و دبیرستان با هم فرق دارد. در یک نگاه کلی، می توان به تفاوتهای ساختاری که در هر دو نظام وجود دارد اشاره کرد.

برای دانش آموزان دبیرستانی که در آستانه ورود به دانشگاه هستند، لازم است تا مهارتهای خاصی را برای ورود به دانشگاه بیاموزند.

 بسیاری از دانشجویان ترم های اول، بدون در نظر گرفتن این تفاوتها، آخر هر ترم با میزان زیادی درس که روی هم تلنبار شده روبرو می شوند که باید برای امتحان مطالعه کنند. اضافه کنید به این حجم درسها، میزان زیادی تحقیق، مقاله، گزارش های کارآموزی و ... که هر ترم با آن مواجه هستید.

برای آشنایی و اطلاع فارغ التحصیلان دبیرستانی، ذکر تعدادی از این تفاوتها را لازم می بینیم.

  1. از حجم بالای مطالب درسی تعجب نکنید. در مقایسه با دبیرستان، با تعداد زیادی از منابع قطور آموزشی مواجه می شوید. مطمئن باشید این میزان اطلاعات را در شب امتحان نمی توانید به خاطر بسپارید. پس از روزهای اول شروع ترم، یادداشت بردارید، مرور کنید و درس بخوانید. از جزوه های آموزشی بچه های ترم بالاتر هم می توانید استفاده کنید.
  2. در دانشگاه، استاد تنها کلیات را به شما می آموزد. برخلاف دبیرستان که محور آموزش دبیر است و موضوعات درسی را نکته به نکته به شما یاد می دهد، در دانشگاه نقش دانشجو بسیار برجسته است.
  3. در دانشگاه علاوه بر اینکه دانشجو باید برمطالب درسی مسلط باشد، باید در بحث های کلاسی شرکت کند، ایده بدهد و نظر خود را مطرح کند. به این ترتیب علاوه بر درس، یک دانشجو باید بر مهارتها، توانایی های اجتماعی و اطلاعات عمومی و اجتماعی روز نیز مسلط باشد.
  4. در دبیرستان عموما خانواده ها به صورتهای مختلف بر کار دانش آموز نظارت دارند تا نظم بیشتری به روند آموزشی فرزندشان بدهند. زندگی دانش آموز محدود به خانه و دبیرستان است. ضمنا امتحانات منظم دبیرستان باعث می شود تا دانش آموزان به مطالعه ترغیب شوند. از سوی دیگر نظارت والدین و نقش آنها در مطالعه دانشجو بسیار کمرنگ می شود.
  5. نظارت بر حضور و غیاب دانش آموزان دبیرستانی بسیار سختگیرانه تر از دانشگاه است. غیبت ها و تاخیر به والدین اطلاع داده می شود. حتی در آموزشگاههای تدریس خصوصی کنکور نیزمقررات سختگیرانه ای برای حضور و غیاب دانش آموزان وضع می شود. اما در دانشگاهها چنین برخوردی نیست و دانشجویان مجاز به حد معینی از غیبت هستند. اما اگر دانشجویی برنامه ریزی مستقل و بدون اجبار را تمرین نکرده باشد، دچار مشکل شده و نمی تواند از فرصتهای آموزشی موجود استفاده کند.
  6. گاهی دانشجویان مجبور می شوند در تهیه مقالات یا برای برخی از دروس تخصصی از منابع غیر فارسی استفاده کنند. این در حالی است که عده زیادی از دانشجویان بر زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند. برای اینکه در ترم های اول دچار مشکلات مضاعفی نباشید، از همین امروز برای رفتن به کلاس تدریس زبان انگلیسی برنامه ریزی کنید. ممکن است رفتن شما به کلاس خصوصی زبان انگلیسی وقت شما را بگیرد. می توانید برای جلوگیری از اتلاف وقت، کلاسهای آن لاین تدریس خصوصی را امتحان کنید. ضمن اینکه مطمئن می شوید، کلاسهای دانشگاه و کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی شما با هم تداخل ندارد.

اگر قبول شدن در کنکور سراسری دانشگاه را به فال نیک بگیرید و درس هم بخوانید، می توانید حاصل یک سال رفتن به آموزشگاههای کنکور، دوره های آموزشی و کلاس هاس تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک را به شیرینی تجربه کنید.

استاد سلام، مرجع کلاسهای تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی شیمی و تدریس خصوصی حسابان قبولی شما را تبریک می گوید و برای شما آرزوی تجربه های شیرین در دانشگاه را داریم. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی