استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها
سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۰ ب.ظ

روزه بگیرید، درس هم بخوانید...

همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات باعث شد یاد ایام قدیم بیافتم و چیزهایی را که زمانی خودم سعی در رعایتشان داشتم، برای شما خلاصه وار فهرست کنم.

با توجه به طولانی بودن ساعت روزه که حدود 18 ساعت است، باید در ساعت و نحوه ی مطالعه تغییراتی بدهیم.

بهترین توصیه اینست که برنامه ریزی کنیم تا بالاترین بازدهی را در کوتاهترین زمان داشته باشیم. برای اینکه مغز ما تمرکز و کارآیی لازم را داشته باشد، بهتر است ساعات مطالعه را جوری تنظیم کنیم که از یک ساعت بعد از خوردن سحر تا ظهر که قند خون در بالاترین حد خود است، درس بخوانیم.

یک باور غلط وجود دارد که از قدیم می گفتند با زبان روزه نمی شود درس خواند!

ما به شما می گوییم که می توانید روزه بگیرید و درس هم بخوانید. اما اینکه در روزه گرفتن به چه چیزهایی باید دقت کنید و چطور درس بخوانید، قلق های خودش را دارد.

اگر روزه می گیرید، چون زمان زیادی از روز را گرسنه و تشنه هستید و ضعف دارید، باید به دنبال راهی باشید که ساعت مطالعه را در حد مطلوب نگه دارید. زمانهایی را برای مطالعه بگذارید که در ماکسیمم آمادگی و توانایی هستید.

با توجه به اینکه اذان صبح حدود ساعت 4 و اذان مغرب حدود 9 شب است، به توصیه های علمی استاد سلام توجه کنید:

  1. در خوردن غذا دقت کنید. وعده افطار و شام را یکی کنید و کم حجم و مقوی بخورید. غذای چرب و حجیم ممنوع!
  2. از جابجا کردن شب و روز جدا خودداری کنید. بعضی دانش آموزان در ماه مبارک رمضان، شبها بیدار می مانند و با این توجیه که روزها با وجود ضعف نمی توانند درس بخوانند، روزها می خوابند. این کار را اصلا توصیه نمی کنیم چرا که تغییر در ساعت بیولوژیکی بدن بسیار خطرناک است ضمنا، شبها نمی توانید از کلاس های تدریس زبان انگلیسی یا هر درس دیگری استفاده کنید، استفاده کنید!
  3. تحقیقات نشان داده بهترین زمان خواب عمیق و کامل بین ساعت 11 شب تا 5 صبح اتفاق می افتد و هیچ چیز جای خواب شب را نمی گیرد. پس بهتراست ساعت 11 شب بخوابید و تا 4 صبح، 5 ساعت خواب خوب داشته باشید. در صورت ضعف و خستگی پیشنهاد می شود یک ساعت خواب نیمروز هم به  این برنامه اضافه کنید.
  4. وقتی خسته هستید، مثل ساعات پایانی روز و نزدیک به افطار، به حل تست و مرور نکات بپردازید. این کارها کمترین انرژی را از شما خواهند گرفت.
  5. سعی کنید تا آنجا که می توانید، روزها از منزل بیرون نروید. گرما انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. اگر مجبور هستید مثلا برای شرکت در کلاس تدریس خصوصی ریاضی یا کلاس تدریس خصوصی حسابان از منزل خارج شوید، سعی کنید کمتر پیاده روی کنید و در آفتاب شدید وسط روز در خیابان نمانید.
  6. با خواندن روزانه چند آیه از قرآن کریم، هم به آرامش درونی می رسید و هم حافظه تان را تقویت می کنید.
  7. در نهایت به خدا توکل کنید.

  

ماه رمضان و تدریس خصوصی         

در ماه مبارک رمضان و شروع فصل تابستان همراه استاد سلام مرجع تدریس خصوصی باشید تا در تدریس خصوصی دروس مختلف مانند تدریس خصوصی زبان آلمانی یا تدریس خصوصی زبان فرانسه شما را یاری کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی