استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها


داشتن تمرکز یکی از عوامل اصلی برای یادگیری می‌باشد اگر شما تمرکز کافی نداشته باشید ممکن است هرچقدر هم مطالعه کنید یادگیری قابل قبولی نداشته باشید. در این مطلب ما به شما روش‌هایی را برای افزایش تمرکز در هنگام مطالعه  میگوییم تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید .

  1. مکان مناسبی را برای مطالعه پیدا کنید . اتاق‌خواب شما یا کلاس درس همیشه بهترین مکان نیستند. یک مکان راحت ، آرام ، بزرگ  و همراه با صندلی راحت پیدا کنید مثل اتاق نشیمن و البته  ترجیحاً بدون تلویزیون، کامپیوتر و تلفن همراه  ، همچنین سعی کنید به شبکه‌های اجتماعی فکر نکنید و خود را از آن‌ها دورنگه دارید .  کتابخانه معمولاً مکانی مناسب برای مطالعه می‌باشد به دلیل سکوتی که در آنجا جاری می‌باشد.
  2. وسایل و جزوه‌هایی که نیاز دارید را قبل از شروع مطالعه آماده کنید زیرا در حین مطالعه فکر کردن به این مسائل باعث از دست دادن تمرکز شما می‌شود. ما در  استاد سلام جزوه های کامل و دسته بندی شده قرار داده ایم تا به راحتی در هنگام مطالعه از انها استفاده کنید.
  3. استفاده از تنقلات مناسب. از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و قهوه استفاده نکنید زیرا دیر یا زود بعد از استفاده باعث کاهش انرژی میشوند. از میوه‌های تازه و آب استفاده کنید به دلیل اینکه آن‌ها سالم و  مؤثر در آزاد شدن کربوهیدرات‌ها می‌باشند.
  4. زمان استراحت داشته باشید. مغز شما پس از پردازش یک دسته از اطلاعات نیاز به شارژ شدن دارد.  بعد از هر 45 دقیقه مطالعه 10 دقیقه استراحت داشته باشید و فعالیت متفاوت دیگری انجام دهید.  سعی کنید  بعد از استراحت  فوری به مطالعه برگردید و این زمان نباید بیشتر از 20 دقیقه طول بکشد. 
  5. احساس نگرانی نداشته باشید.این کار شما را به اشتباه وا میدارد.سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید . با برنامه‌ریزی به موفقیت خواهید رسید. یک‌نفس عمیق بکشید و به خودتان بگویید من می‌توانم این کار را انجام دهم و سعی کنید آرام باشید.
  6. کامپیوتر و تلفن همراه خود را خاموش کنید . اگر نیاز به تلفن همراه داشتتید اینترنت آن را حتماً قطع کنید.
  7. در هنگام مطالعه به موزیک گوش ندهید مگر اینکه این کار به مطالعه شما کمک کند. بعضی افراد بر این باورند که گوش کردن موسیقی در هنگام مطالعه کمک به یادگیری آن‌ها می‌کند سعی کنید این کار را نکنید حتی اگر موسیقی آرام گوش می‌دهید سعی کنید در این زمان تمرکز ذهن شما بیشتر بر بروی مطالعه باشد زیرا مغز شما در حال پردازش اطلاعات  می‌باشد و در حال تلاش برای یادگیری است.
  8. سعی کنید از موضوع درس خارج نشوید . بعضی مواقع ممکن است مطالب کسل‌کننده یا گاهی اوقات هیجان‌انگیز نباشد ولی صبر داشته باشید و همیشه از خود بپرسید احتمال این وجود دارد این مطلب در امتحان استفاده شود یا نه .
  9. از خود بپرسید چرا درس می‌خوانید و این کار چه مزایایی دارد و آن را بر روی کاغذی بنویسید و هر بار که خسته شدید نگاهی به کاغذ بکنید و به خود یادآوری کنید چرا درس خواندن برای شما اهمیت دارد.
  10. سعی کنید برای خود انگیزه  ایجاد کنید و یا اینکه پاداشی برای موفقیت در آزمون در نظر بگیرید این کار باعث افزایش تلاش و تمرکز شما می‌شود.
  11. ناامید نشوید . مطالعه برای امتحان در آغاز راه می‌تواند دلهره‌آور باشد . همه‌چیز می‌تواند تحت کنترل باشد و نگران چیزی نباشید. به یاد داشته باشید شما برای یادگیری تلاش می‌کنید نه برای امتحان دادن.  سعی کنید یک تصویر بزرگ از چیزی که می‌خواهید داشته باشید این کار باعث می‌شود تا جزییات را به‌راحتی درک کنید .
  12. اگر در جایی میان راه پی بردید که کلاس خصوصی  و تدریس خصوصی میتواند به یادگیری شما سرعت دهد، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل، تدریس خصوصی زبان فرانسه، تدریس خصوصی زبان آلمانی، تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی ریاضی را امتحان کنید.  




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی