استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها
سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۵ ب.ظ

امتحانات و انتخابات

حال و هوای این روزها، تیتر روزنامه ها ، گفتگوی مردم در دورهمی ها و در تاکسی و خلاصه نقل محفل رادیو و تلویزیون، همه و همه درباره ی انتخابات است. انتخاباتی که سرنوشت من و تو را رقم می زند. داشتم به داستان انتخابات و شور و حال مردم در این روزها فکر می کردم که شباهت عجیبی بین اتفاق انتخابات و امتحانات دانش آموزان مدارس دیدم! امتحاناتی که سرنوشت همه ی دانش آموزان به نتیجه ی آن بستگی دارد. شاید همزمانی این دو - منظورم انتخابات و امتحانات است - در انتخاب این موضوع برای نوشتن مرا تشویق کرد. 

در یک فرجه ی چند هفته ای نامزدهای انتخابات آماده می شوند تا در یک رقابت، با همتایان خود شرکت کنند. این، دقیقا شبیه به اعلام برنامه ی امتحانات به دانش آموزان است. به آنها اعلام می کنیم مثلا دو هفته فرصت دارید تا برای روز امتحان آماده شوید.

نامزدها در این بازه ی زمانی، درباره ی آنچه تصمیم دارند انجام بدهند، با مردم صحبت می کنند و تمام سعی خود را می کنند تا در این رقابت پیروز باشند. این فرایند شبیه آماده شدن دانش آموزان برای ایام امتحانات است. هر دانش آموز تلاش می کند تا نقاط ضعف خود را با تمرین، به نقطه قوت تبدیل کند. همانطور که در هفته ی منتهی به روز انتخابات تلاش نامزدها بیشتر می شود، در آخرین هفته ی نزدیک به امتحانات نیز دانش آموزان به سرعت خود شتاب بیشتری می دهند. 

روز موعود فرا می رسد و هر دو تیم، چه آنها که در رقابت سیاسی به میدان آمده اند و چه آنها که در میدان علم با همتایان خود رقابت می کنند، قرار است از تلاش خود بهره ببرند.

فارغ از نتیجه ی انتخابات و امتحانات، کل این پروسه از اعلام تا آمادگی و آزمون، آدمها و توانایی آنها را در برخورد با مسائل و مشکلات می سنجد. اگر دانش آموزی در کلاس تدریس خصوصی فیزیک یا تدریس خصوصی شیمی فرمولی را آموخته اما تمرین نکرده تا آن فرمول ملکه ی ذهنش شود، اگر دانش آموزی به کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا تدریس خصوصی عربی یا تدریس خصوصی زیست رفته اما سستی و تنبلی مانع موفقیتش شده و یا اگر فرصت ها و زمانهای طلایی اش را سوزانده، نباید منتظر معجزه باشد.

امتحانات همچون انتخابات فرصت برابری است که به همه ی دانش آموزان داده می شود تا آنچه در چنته دارند را به اصطلاح رو کنند. 

به امید موفقیت برای حاضران در هر دو عرصه ی انتخابات و امتحانات. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی