استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها
پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۵۰ ب.ظ

جلوگیری از خواب در شب امتحان

چرا شب امتحان خوابمان می آید؟ اگر فصل بهار هم باشد که طبیعت به شما فشار خواب را دوچندان می کند، حالا این سوالی است که بسیاری از دانشجو ها و دانش آموزان از خود حتما یک بار از خود و یا از معلم خصوصی خود پرسیده اند، جلوگیری از خواب در شب امتحان، جلوگیری از خواب هنگام درس خواندن، جلوگیری از خواب هنگام مطالعه، این دسته متعجب از شب های امتحان و به خصوصی هجوم خواب در آن شبها هستند، برای پاسخ به اینکه چرا شب امتحان  دانش آموزان و دانشجو ها خواب شان می گیرد و راههای جلوگیری از خواب در شب امتحان به خواندن این مقاله در استاد سلام شما را دعوت می کنیم.
قبل از هر چیز بیاید با خواب بهتر آشنا شویم، خواب در واقع عملکردی در انسان است که برای مواظبت از اندام انسانی در بدن انسان قرار دارد. در واقع خواب یک مکانیزم دفاعی- ایمنی است، از طرف دیگر امتحان یک آزمون است که قرار است توانایی های فرد را مورد سنجش قرار دهد. عموما آزمون ها اضطراب زا هستند چرا که ما ایرانی ها به خصوص عادت داریم دقیقه نودی باشیم و همه چیز را در آخرین لحظات انجام دهیم. شاید متوجه ارتباط بین خواب و امتحان شده باشید. 
خواب و دوستی با امتحان
خواب در واقع پاسخی دفاعی در برابر اضطراب های آزمون است، در عموم افراد این پاسخ شایع است، انسان برای مراقبت از خودش سعی می کند تا به خواب همچون لاکی پناه ببرد و از اضطراب های اطرافش فرار کند، انسان در واقع خواب را همچون قرصی تب بر می خورد تا از تب امتحان فرار کند و به خواب برود، برای جلوگیری از خواب در شب امتحان و یا جلوگیری از خواب هنگام درس خواندن به نکات زیر توجه کنید
جلوگیری از خواب هنگام درس خواندن
چطور جلوی خواب را بگیریم؟ برای جلوگیری از خواب هنگام درس خواندن چه کنیم؟

1. برای جلوگیری از خواب در شب امتحان، اضطراب را از خود دور کنید 
اگر پنج فصل مانده و شما هنوز چیزی نخواندید، یک موز بخورید!  به خود اضطراب و استرس وارد نکنید، موز هم استرس را کم می کند، چرا که پاسخ مشخص است و بدن شما راه خواب را به شما می دهد. پس سعی کنید مدیریت ذهن خود را در دست  بگیرید و تنش را از ذهن به بدن خود سوق ندهید، دو دست خود را باز کنید و دستها را به هم نزدیک کنید، ابتدای مچ دستها را در آب سر نگه دارید، سرحال می شوید!

2.جلوگیری از خواب هنگام درس خواندن، با بدن خود محترم باشید!
بدن شما برای آنکه بتواند به ذهن تان سرویس بدهد باید توجیه شده باشد، مثل زمانی که در کلاس تدریس خصوصی ریاضی یا کلاس تدریس خصوصی فیزیک یا در کلاس تدریس خصوصی زبان هستید،  این توجیه باید به صورت محترمانه باشد، منظور از توجیه یعنی اینکه به آن به زبان ساده بگویید، به شما کمک کند و از بدن خواهش کنید، باور کنید جواب رد نخواهید شنید. 

3. جلوگیری از خواب هنگام مطالعه ،مواد غذایی خوب در دسترس تان باشد
 مواد غذایی بهترین راه برای جلوگیری از خواب است، سعی کنید کل بدنتان را به کار بگیرید و سعی کنید به آن کاری بسپارید، یعنی اینکه شکلات، یا قندی در دسترس داشته باشید، بستنی بخورید، یک قهوه غلیظ هم ممکن است کل خواب را از شما به در کند، تا اندامتان به حرکت بیافتد و سوخت و سازش به کار بیافتد.

4. برای جلوگیری از خواب هنگام درس خواندن، آب و هوا عوض کنید!
هوای ساکن فرد را به خواب می اندازد، فردی که در ماشین است به این دلیل حس خواب آلودگی می یابد که هوایش عوض نمی شود. شب امتحان نیز خود را در اتاق حسب نکنید، حی اگر بعد از یک کلاس سنگین تدریس خصوصی شیمی بودین، باز باید تغییر آب و هوا بدهید و حتما سعی کنید آب و هوای اتاق تان را عوض کنید، از پنجره سرکی به بیرون بکشید
این چهار راه ابتدایی برای جلوگیری از خواب در شب امتحان است، اگر راه حل تان در این نیست سعی کنید بیشتر با استاد سلام و وبلاگش همراه باشید، اگر شما هم نظری برای بهبود حال خواب آلود شب امتحان دارید برای ما بفرستید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۶
سامان حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی