استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها
پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ

تب و تاب کنکور

تب و تاب کنکور

تا کمتر از نه ماه دیگه چهل و نهمین ماراتن علمی کشور یا به قول خودمون "کنکور" باز برگزار میشه. ماراتنی که سالهاست مسئولان آموزشی کشور درصدد حذفش هستن، اما نه تنها موفق به حذف نشدن که به شرایط سختش نیز هر سال اضافه شده. این در حالیه که هر کدوم از مسئولان تو چند ماه گذشته خبرهای مختلفی در مورد حذف کنکور دادن. بنابراین ماهم تصمیم گرفتیم تا از زبان مشاوران و اساتید استاد سلام در این زمینه برای شما نکاتی بگیم به این امید که این تجربیات برای کسانی که تا الان تصمیمشون واسه کنکور امسال قطعی نشده یا هنوز مطالعه را به طور جدی شروع نکردن مثمر ثمر باشه. با ما همراه باشید

مصاحبه با آقای شهریار نجفی

سلام و درود فراوان استاد سلامی ها خدمت شما استاد گرامی، دوست و همدم دانش آموزان و داوطلبان عزیز. امیدوارم روز خوبی را آغاز کرده باشید. در ابتدا اگه صحبتی در مورد خودتون، حرفه و رشتتون دارید بفرماید تا با اجازتون بریم سراغ سوالامون.

با عرض سلام و احترام خدمت همه همکاران استاد سلام. شهریار نجفی هستم فوق لیسانس مهندسی برق با ۱۰ سال سابقه تدریس ریاضیات و فیزیک.

1. سوالی که این روزها شاید ذهن خیلی از داوطلبای عزیز به خصوص دانش آموزان نظام قدیما درگیر کرده اینه که امسال سال آخریه که کنکور برگزار میشه و علی‌رغم مخالفت خیلی از موسسات کنکوری، دیگه کنکور برگزار نمیشه. آیا این حرف صحت داره وحذف کنکور از نظام آموزشی کشور امکان پذیر هست یا خیر؟؟ 

چیزی که در این مورد میتونم بگم اینه که برای سال 1398 به طور قطع کنکور حدف نخواهد شد و این رو سازمان سنجش کشور هم اعلام کرده؛ ولی به طور کلی حذف کنکور شدنی نیست دلیلش هم روشنه و یه مثال ساده مبین این موضوعه: رشته پزشکی دانشگاه تهران یا رشته برق دانشگاه شریف رو در نظر بگیرید که هر کدوم ظرفیت پذیرش محدودی دارن، بدیهیه که با این همه داوطلب که از قضا خیل عظیمشون ممکنه متقاضی این رشته ­ها باشن لازمه که اولویت بندی و سنجیده بشن که راهش همون کنکوره؛ البته اگه روزی تعداد داوطلبای کنکور 100 نفر بشه بله شاید کنکور حذف بشه !ولی تغییراتی مثل تاثیر دادن معدل در کنکور که توی سال­های اخیر اتفاق افتاد خیلی محتمل هست که به وجود بیاد.

2. واسه دانش آموزانی که تازه الان میخان شروع به خوندن دروس کنن، تو این وقت باقی مونده تا کنکور شما پیشنهاد میکنید روزی چند ساعت درس بخونن؟ و آیا بیشتر اختصاصی بخونن یا عمومی؟

اگر رشته ­های تاپ بخوان باید همه وقتشونو به درس خوندن اختصاص بدن و چند ساعتی ر وهم برای تفریح تو آخر هفته درنظر بگیرن که خسته کننده نشه براشون؛ ضمنا حتما باید خواب کامل یعنی 8 ساعت در روز داشته باشن؛ هم اختصاصی باید بخونن هم عمومی؛ هر دوی این دروس خیلی مهم و تعیین کننده هستن.

3.دانش آموزا چه کار کنن تا درسهایی را که خوندن از یاد نبرن؟ به طور کلی فرمولها را چطور به خاطر بسپارن؟ و مطالب حفظی را چطور فراموش  نکنن؟

ببینید برای تثبیت مطالب تو ذهن راههای مختلفی وجود داره یکیش تمرین و تکرار هست ؛ باید انقد تمرین و ممارست داشته باشن و تستهای مختلف و متنوع حل کنن که مطالب اصطلاحا ملکه ذهنشون بشه؛ برای فرمولها هم راههای حفظی جالبی وجود داره مثل اسم گذاشتن که توی این مقاله نمیگنجه.

4.. فرض کنید دانش آموزی تو درسی خیلی ضعیفه. به نظر شما کنار گذاشتن و حذف اون درس و اینکه وقت اونا صرف بقیه دروس کنه، کار منطقی هست ؟؟

 به هیج عنوان نباید این کار رو بکنه؛ بزرگ­ترین و وحشتناک­ترین اشتباه حذف درس خاص میتونه باشه و نتیجش سقوط آزاد رتبه خواهد بود.

5. به نظر شما شرکت تو کلاسهای کنکور، آزمونهای آزمایشی، کتابهای کمک آموزشی و تستهای سالهای گذشته در پاسخگویی و بالا بردن درصد کنکور تاثیر داره؟ اگه واسه کسی امکان استفاده از یکی از این منابع باشه کدومش به تنهایی موثره؟

ببینید همه این مواردی که گفتید میتونه تو بالا بردن درصد درس موثر باشه ولی قطعا برای همه افراد نمیشه نسخه واحدی پیچید؛ بعضی از فراگیرایی که باهاشون سرو کار دارم نقش تدریس خصوصی را خیلی پر رنگ میدونن و خیلی از ایراداتشون رو رفع میکنن و خیلی مطالب رو یاد میگیرن؛ ولی بعضی دیگه از دوستان ممکنه به لحاظ هزینه امکان گرفتن دبیر خصوصی براشون مقدور نباشه که میتونن از روشهای دیگه مثل کتابهای کمک آموزشی استفاده کنن.

6.آیا باید تفریحات خود را در دوران کنکور به صفر برسونن؟ تفریحاتی مثل موسیقی، ورزش و ...

نه اصلا نباید تفریحات را به صفر رسوند و اتفاقا حتما باید تفریح رو تو برنامشون داشته باشن مثلا چند ساعت آخر هفته؛ ولی اینم بدونن که اگه بخوان زندگی عادیشونو داشته باشن و خیلی به اصطلاح ریلکس باشن باید قید رتبه ای تاپ رو بزنن.

و در پایان

بنده حقیر تا حد ممکن سوالاتی که بیشتر دانش آموزان از ما خواسته بودن بپرسیم را مطرح کردیم. اگه نکته ای یا مطلبی از نظر شما مهمه و ما از قلم انداختیم و یا توصیه ای که فکر میکنید واسه دانش آموزان مفید باشه بفرماید:

بحث کنکور، بحث گسترده ای هست که یقینا تو یه جلسه نمیشه بیان کرد ولی حتی الامکان تمام مطالب مهم گفته شد.

و بهترین توصیه ­ای که میتونم داشته باشم اینه که سخت کار کردن همیشه موجب موفقیت نمی شود، بلکه باید هوشمندانه کار کرد. خیلی وقتها کارهایی که انجام می دهیم، فقط اتلاف وقت است و موجب پیشرفت نمی شوند.

از اینکه وقت ارزشمند خودتون را در اختیار ما استاد سلامی ها گذاشتید کمال تشکر را دارم.

استاد سلامی‌ها، لطفاً شما هم نظراتتون درمورد این مطلب رو با ما به اشتراک بذارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی