استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

استادسلام مرکز تسهیل خدمات آموزشی

تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی و آگهی دوره های آموزشی و کارگاه آموزشی

اگر دانش آموز، دانشجو، کاریاب و کاربر و دوستدار یادگیری هستید
اگر دنبال آموزش مهارتی هستید یا معلم خصوصی می خواهید برای هر درسی یا دنبال تدریس خصوصی هستید از همین بالا فقط رشته ای را که می خواهید تایپ کنید لیست مدرس خصوصی برای شما نمایش داده می شود و می توانید از بین آنها مدرسین نزدیک به خود را برای تدریس خصوصی انتخاب کنید.
بایگانی
پیوندها
چهارشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۵۴ ب.ظ

کنکوری ها بخوانند!

کنکوری ها بخوانند!

ماراتن کنکور آخر این هفته  با برگزاری مهم ترین بخش این ماراتن تموم میشه و یک میلیون و یازده هزار داوطب از فردا وارد رقابت تنگاتنگ پایانی می شن. به عنوان راند آخر این رقابتها که یک سال تلاش و فشار پشتش بوده، خیلی مهمه که بتونید در روز کنکور هم احساسات، هیجانات و استرس های خودتون رو کنترل کنید و هم زمان، انرژی و اطلاعاتتون رو مدیریت کنید. عملکرد بالا در روز ککور بخش زیادی از موفقیتتون رو تشکیل می ده. در این مطلب سعی می کنیم، یک سری نکات مهم برای به حداکثر رسوندن این عملکرد رو بهتون یادآور شیم.

  1. وعده غذای خوب اما سبک بخورید

    اگر کنکور شما صبح است در وعده صبحانه نون و پنیر گردو بهترین گزینه است. اگر سابقه خودت شیر و تخم مرغ در صبحانه را دارید و معده شما دچار مشکلی نشده این گزینه هم گزینه مناسبی است. و اگرکنکور شما عصر است یک وعده ناهار سبک بخوری که هم خوابتان نگیرد اما در جلسه کنکورگرسنگی مانع از تمرکزتان نشود. کربوهیدراتهایی مانند ماکارونی بهترین گزینه هستند.

2.  توکل به خدا را فراموش نکنید.

حتما برای شما هم پیش اومده کهچیزی رو خیلی میخواستید اما اون اتفاق براتون نیفتاده و بعد از یه مدت با خودتون گفتید خدا رو شکر که نشد. شما برای روز کنکور سالها تلاش کردید و توانتون رو گذاشتید وقتشه باقی ماجرا رو به خدا بسپرید و به دست مهربون و خردش اعتماد کنید. مطمئن باشید خداوند بهترین ها رو در زندگی شما رقم خواهد زد. و این بهترین ها شاید در لحظه برای ما قابل اثبات نباشند اما خیلی وقتا بعد از چند وقت متوجه بهترین بودنش می شیم.

     

       3. استرس سازنده، استرس مخرب

داشتن یه سطحی از استرس اتفاقا کمک کننده است و باعث افزایش عملکرد ذهن می شه پس از خودتون توقع نداشته باشید هیچ استرسی در وجودتون نباشه و کاملا مثه یه روز عادی باشید. اما همین استرس اگر از حد بگذره تمرکز رو دچار مشکل میکنه و می تونه شما رو به دردسر بندازه . استاد سلام براتون پیشنهادی داره. دوره رفع استرس کنکور (EFT) دوره ای که استاد سلام برای امروز تدارک دیده تا شما کنکوریای عزیز بتونید در زمان باقی مانده سطح استرس خودتون رو به سطح سازنده اش برسونید و با آرامش بهترین عملکردتون رو داشته باشید. این دوره امروز برگزار میشه و برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می تونید ازاین لینک اقدام کنید.

    4. اگر عامل آزاردهنده ای در جلسه هست به مراقب گزارش دهید

وقتی به سر جلسه میرید و صندلی خودتون رو پیدا می کنید، وضعیت مکانی که در اون قرار گرفتید رو بسنجید و اگر چیزی آزارتون میده اون رو به اطلاع مراقب برسونید. خیلی وقتها صدای صحبت مراقب ها، تهویه نامناسب، صندلی لق، باد مستقیم کولر یا کلی چیزای دیگه ممکنه براتون آزاردهنده باشه. خودتون رو نبازید با ارامش مراقب رو صدا بزنید و ازش تقاضا کنید جای شما رو عوض کنه و یا شرایط رو تغییر بده . اگر این اتفاق نیفتاد دست و پاتون رو گم نکنید، تمرکزتون رو روی ماموریتتون بذارید و اون 3 ساعت رو هر جور شده تحمل کنید. بعد از اون 3 ساعت روزها وقت دارید تا به در و دیوار شکایت کنید و خودتون رو ببازید اما الان موقعش نیست....

    5. حواستون به زمان باشه

 اگه از کسایی که از جلسه کنکور میان بیرون بپرسی چطور بود خیلیاشون میگن خوب بود ولی وقت کم آوردیم. درسته که هیجانات روز کنکور، سوالات جدید  و جو اون روز خودش عوامل کاهنده سرعت هستند اما این مهمه که بدونید این قضیه برای همه هست ولی شما باید سریع به خودتون مسلط بشید و به مهمترین ماموریتتون یعنی با آرامش جواب دادن به سوالها برسید. اصولا نکته مهم در روز کنکور اینه که از هیجانی شدن نترسید اما نذارید این هیجان باهاتون بمونه باید بهش مسلط بشید و در راهی که میخواید مدیریتش کنید.

   

      6. دوپینگ وسط کنکور فراموش نشه

روز کنکورم رو خوب یادمه. از شدت هیجانات معمول مدام در حال ورق زدن دفترچه بودم و هر جا چشمم به سوال آشنایی میخورد میرفتم سراغش . اونقدر این سیکل رو تکرار کردم که به خودم اومدم دیدم سرم گیج میره و 90 دقیقه از زمان کنکور گذشته. اینجاست که اون کیسه تغذیه جادویی مادرها به کمک آدم میاد. توی تغذیه ای که با خودتون می برید مواد قندی طبیعی همراه داشته باشید. خوردن شکلات توصیه نمیشه. شما باید از موادی استفاده کنید که به آرامی قند خونتون رو بالا ببره مثل خرما، توت، انجیر. شکلات ها این کار رو به سرعت انجام میدن و به سرعت هم به حالت قبل باز میگردونن. مورد بعد اینه که اگر می تونید از شربتهای طبیعی مثه شربت بید مشک استفاده کنید. استفاده از مایعات در حد معقول باعث افزایش گردش خون در بدنتون میشه و عملکرد مغز رو بالا می بره. پس به بهونه اینکه زمان کم میارید از دوپینگ وسط جلسه غافل نشید. مطمئنا چند دقیقه استراحت به بهبود عملکردتون می ارزه.

      7. بلد نیستید؟ دستپاچه نشوید

اگر دیدید 1 ساعت گذشته و سوال زیادی گیرتون نیومده تا جواب بدید دستپاچه نشید و یهو تصصمیم نگیرید تعداد سوالاتون رو به هر قیمتی زیاد کنید. یادتون باشه اگر کنکور سخت هست برای همه سخته. به خودتون ایمان داشته باشید و سر لسه کنکور به پاسخنامه هیچ کس نگاه نکنید. شما اگر 5 تا سوال درست جواب بدید بهتر از 10 تا سوال اشتباهه. پس با ارامش اما سرعت بیشتر به دنبال پیدا کردن سوالاتی باشید که به جوابشون مطمئنید. مهم اینه که تعداد سوال درستتون رو بالا ببرید نه اینکه تعداد سوالی که پاسخ میدید رو.

    8. بعد از کنکور دنبال قاتل بروسلی نباشید

از الان بهتون نوید میدم که یکی از بهترین و آسوده خاطر ترین لحظات زندگیتون درست بعد از خروج از درهای جلسه برگزاری آزمون هست. این شادی و آسودگی خاطر رو از بین نبرید. شما تمام تلاشتون رو کردید و دنبال کردن وسواس گونه جواب سوالها و وضعیت رفقا و رقبا شما رو مضطرب می کنه. به خدا توکل کنید و از تعطیلات لذت ببرید تا روز جواب کنکور.


ما در مجموعه استاد سلام برای شما عزیزان بهترین ها رو آرزو می کنیم و امیدواریم روز درخشانی رو پیش رو داشته باشید و در آینده زندگی کاری و تحصیلی درخشان تری رو بسازید. ما به شما ایمان داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۶
سامان حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی